Seminarium magisterskie III 1900-3-SM3-HIK
W ramach zajęć są dyskutowane kwestie dotyczące możliwości pozyskania materiałów źródłowych. Omawiane są zasady doboru metod badawczych w zależności od dostępnych materiałów źródłowych i celu opracowania. Rozwijana jest umiejętność krytycznego podejścia do pozyskanych materiałów oraz uzyskiwanych wstępnych wyników analiz. Dyskutowane są koncepcje poszczególnych prac magisterskich, a także stan wiedzy w zakresie podjętych zagadnień. Studenci opanowują zasady poszczególnych etapów pisania prac dyplomowych.
Nakład pracy studenta: 4 ECTS = 4 × 25h = 100h (w bezpośrednim kontakcie 2 ECTS)
(N) – praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem,
(S) – praca własna (samodzielna) studenta.
Zajęcia (seminarium) = 30h (N)
Konsultacje = 20h (N)
Przygotowanie do zajęć (prace analityczne i projektowe, czytanie literatury, przygotowanie wystąpień przedstawiających kolejne etapy realizacji pracy dyplomowej) = 50h (S)
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
fakultatywne
Tryb prowadzenia
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (lista przedmiotów)
Meteorologia i klimatologia
Proseminarium licencjackie (Ścieżka fizycznogeograficzna)
Seminarium licencjackie (Geografia fizyczna stosowana)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kierunkowe: K_W07, K_W14, K_W16, K_U02, K_U05, K_U06, K_U07, K_U08, K_U10, K_U11, K_U12, K_U13, K_K04
Efekty specjalnościowe: S4_W07, S4_W09, S4_W17, S4_U10, S4_U12, S4_U13, S4_K12
Wiedza
– rozumie podstawowe zjawiska i procesy przyrodnicze zachodzące w środowisku,
– objaśnia funkcjonowanie systemu hydrologicznego i klimatycznego,
– zna podstawy statystyki opisowej i matematycznej w zakresie pozwalającym na analizę zjawisk geograficznych,
– objaśnia zróżnicowanie hydrologii i klimatu w różnych skalach przestrzennych,
– określa związki przyczynowo-skutkowe
Umiejętności :
– poprawnie posługuje się terminologią naukową, wykorzystaną w pracy dyplomowej,
– dobiera i stosuje poprawnie metody analizy danych geograficznych.
– samodzielnie zdobywa wiedzę dla celów pracy dyplomowej oraz rozwija swoje umiejętności, korzystając z literatury oraz baz danych ,
– przedstawia w formie referatu oraz prezentacji multimedialnej wyniki przeprowadzonych analiz
Kryteria oceniania
Wymagania związane z uczestnictwem w zajęciach:
- dwukrotna prezentacja postępów pracy magisterskiej
- napisanie protokołu z zajęć
- aktywność na zajęciach (udział w dyskusji)
- dopuszczalna liczba nieobecności podlegająca usprawiedliwieniu - 2
W sytuacji nieobecności na zajęciach należy ustalić z prowadzącym w ciągu tygodnia nowy termin wystąpienia.
Seminarium kończy się zaliczeniem. Podstawą zaliczenia jest realizacja wymagań.
.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Kaczmarek S., Kaczmarek S., Kazimierczyk J., Majchrzyk J., Michalak S., Muszyńska A., Paluch M., Wawrzyniak M., Zek M., 2012, Jak polubić pracę dyplomową, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s.96.
2. Plit F., 2007, Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii, Wyd. WGSR UW, Warszawa.
3. Such J., Szymański J., Szcześniak M. (red.), 1996, Rozważania o poznaniu naukowym, Wyd. Fundacji Humaniora, Poznań.
4. Weiner J., 1998, Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, s.152
Dobór innej, specjalistycznej literatury zależny od wybranego zagadnienia badawczego (tematu pracy magisterskiej).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: