Seminarium magisterskie II 1900-3-SM2-GKT
Seminarium magisterskie II zorientowane jest na zapoznanie z zasadami przygotowania metodyki prac badawczych. W trakcie seminarium prezentowane są najważniejsze elementy procedury badawczej: pozyskanie danych, dobór algorytmów badawczych, ocena jakości i dokładności danych oraz procedury weryfikacji uzyskanych wyników.
W trakcie seminarium magisterskiego studenci prezentują 2 referaty:
- metodyka pracy,
- wstępne wyniki pracy.
WYMIAR ZAJĘĆ:
Nakład pracy studenta: 2 ECTS = 2 × 25 h = 50 h (w bezpośrednim kontakcie 0,5 ECTS)
(N) – praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem,
(S) – praca własna (samodzielna) studenta.
• Zajęcia (seminarium) = 15 h (N)
• Praca własna studentów (studia literaturowe, przygotowanie tekstu pracy i wystąpień seminaryjnych)= 35 h (S)
RAZEM = ok. 50 h
METODY NAUCZANIA: prezentacja, dyskusja, studia literaturowe, przygotowanie tekstu naukowego.
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kierunkowe: K_W14, K_W16, K_W19, K_U01, K_U07, K_U11, K_U12, K_U13, K_K01, K_K07
Efekty specjalnościowe: S5_W12, S5_W17, S5_U01, S5_U07, S5_U11, S5_U12, S5_U13, S5_K01, S5_K05
Student zna i rozumie:
najnowsze trendy w rozwoju badań naukowych w Polsce i za granicą oraz zastosowaniach osiągnięć naukowych w praktyce geografii ekonomicznej i gospodarki przestrzennej (zna literaturę z zakresu przedmiotu pracy magisterskiej)
Student potrafi:
wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i rozwiązania problemu badawczego (korzysta z zebranej literatury w realizacji swojej pracy)
wykorzystywać krytycznie literaturę naukową i inne źródła także w języku obcym w zakresie wybranej specjalności
przygotować pisemne prace na podstawie literatury i/lub własnych badań (w czasie seminarium powstają kolejne części pracy magisterskiej)
posługiwać się szczegółową terminologią geograficzną w języku polskim oraz w języku obcym na poziomie B2+ (analiza fachowych tekstów w języku polskim i angielskim)
samodzielnie planować własną karierę naukową lub zawodową (realizuje tematykę pracy zgodną ze swoimi preferencjami)
Student jest gotów do:
poszerzania kompetencji zawodowych i aktualizacji wiedzy geograficznej, wzbogaconej o wymiar interdyscyplinarny oraz ich krytycznej oceny (przygotowuje własną metodę badawczą, testuje ją, a także ocenia jej skuteczność)
postępowania zgodnie z zasadami etyki, rozumiejąc szczególną odpowiedzialność kadr naukowych za przyszłość cywilizacji (pisze pracę korzystając z literatury zgodnie z zasadami etyki)
Efektem jest przygotowany i zaakceptowany przez opiekuna tekst rozdziału Metodyka pracy magisterskiej.
Kryteria oceniania
Obecność na seminariach magisterskich jest obowiązkowa.
Zaliczenie seminarium odbywa się na podstawie:
1. obecności na zajęciach,
2. minimum dwóch wystąpień i prezentacji etapów pracy (obowiązkowe są prezentacje multimedialne, np. w formacie MS PowerPoint lub równoważnym)
3. zatwierdzonego przez opiekuna tekstu odpowiedniego rozdziału pracy magisterskiej:
- seminarium magisterskie I - tekst rozdziału przegląd literatury,
- seminarium magisterskie II - tekst metodyki pracy,
- seminarium magisterskie III - tekst całej wyników pracy,
- seminarium magisterskie IV - tekst całej pracy.
Jeśli tekst pracy nie zostanie zaakceptowany przez opiekuna pracy w porozumieniu z prowadzącym seminarium, to seminarium magisterskie danego semestru nie może być zaliczone w I terminie.
W terminie poprawkowym student jest zobowiązany spełnić warunki zaliczenia przedmiotu.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Na seminarium wykorzystywane są wybrane najnowsze pozycje literatury z zakresu prac magisterskich realizowanych w danej grupie.
Plit F., Jędrusik M., 2022, Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii? Poradnik bardzo praktyczny. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa
Plit F., 2007. Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, s. 88
Weiner J., 2003: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. Wyd. 3. PWN, Warszawa.
Weiner J., 2009: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. Wyd. 4. PWN, Warszawa, s. 157
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: