Rzeźba terenu jako walor turystyczny 1900-3-RTET-GIG-WW
Celem zajęć jest prezentacja różnorodności form i typów rzeźby terenu w wybranych regionach świata oraz możliwości i sposobów wykorzystania ich na potrzeby turystyki. W trakcie zajęć zwracana jest również uwaga na relacje rzeźby z pozostałymi elementami środowiska przyrodniczego, a także kulturowego. Przedmiot obejmuje m.in. charakterystykę obszarów górskich, obszarów o rzeźbie ostańcowej, strukturalnej, pustynnej, wybrzeży różnego typu, form krasowych.
Wymiar zajęć: 30 h (15 x 2 godz.).
Nakład pracy studenta:
wykład - 30 h
studia literatury - 30 h
przygotowanie do zaliczenia - 30h
Łącznie: 90h
Kierunek podstawowy MISMaP
ochrona środowiska
geologia stosowana
gospodarka przestrzenna
geografia
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kierunkowe: K_W01, K_W02, K_W19, K_U01, K_U10, K_K03, K_K04
Efekty specjalnościowe: S3_W01, S3_W02, S3_W14, S3_U01, S3_U05, S3_K02, S3_K03
Po ukończeniu przedmiotu student:
wiedza:
• zna zagrożenia występujące w wybranych regionach świata, związane z cechami ich rzeźby i kształtującymi ją procesami,
• wie, jakie formy rzeźby stanową największe atrakcje turystyczne w skali świata,
umiejętności:
• potrafi oceniać rolę rzeźby jako czynnika kształtującego krajobraz obszarów różnej wielkości i decydującego o jego potencjale turystycznym.
• umie wskazać rejony występowania wybranych typów rzeźby na świecie – identyfikuje formy rzeźby i krajobraz z określonymi regionami świata,
kompetencje społeczne:
• rozumie, jakie znaczenie ma rzetelne poznanie procesów rzeźbotwórczych działających w różnych regionach świata dla bezpieczeństwa przebywających tam ludzi, docenia walory krajobrazów widzianych w czasie podróży po świecie.
Kryteria oceniania
Przedmiot zaliczany jest na podstawie pisemnego testu sprawdzającego wiedzę złożonego z pytań otwartych.
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Migoń P., 2012. Geoturystyka. PWN, Warszawa.
Kozina K., 2008. Formy rzeźby spotykane w europejskich geoparkach. Landform Analysis 9, 293-296.
Artykuły podawane na bieżąco przez prowadzących poszczególne wykłady.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: