Projekt badawczy 1900-3-PBT-GSE
Celem zajęć jest wykształcenie u studentów umiejętności spojrzenia projektowego na badania prowadzone w turystyce, zarówno w sferze badań naukowych, jak i badań rynkowych.
Zajęcia zorganizowane są w bloki 4-godzinne, w trakcie których części wykładowe przenikają się z dyskusjami i z pracą warsztatową. Studenci pracują na materiałach dostarczonych przez prowadzącą, i uczą się,
czym jest projekt badawczy i z jakich części się składa; jak dobrze sformułować problem badawczy; jak dobrać odpowiednią metodę badawczą do konkretnych problemów; itp. itd.
Przez większość część zajęć studenci pracują na "dobrych wzorcach" wskazanych przez prowadzącą, czyli na przykładowych projektach opisywanych i charakteryzowanych w artykułach naukowych, wykonując na bieżąco zadania na zajęciach i w domu. W drugiej części zajęć sami formułują problemy badawcze, oraz w części próbują je rozwiązywać i następnie prezentować na zajęciach.
Na zajęciach omawiane i dyskutowane są też projekty rynkowe związane z turystyką (często ogłaszane w drodze przetargów gminnych).
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Przedmiot do wyboru: Ścieżka III: Geografia turystyki: Kształtowanie i zarządzanie turystyką
Efekty specjalnościowe: S1_W01, S1_W02, S1_W03, S1_W04, S1_W11, S1_U01, S1_U07, S1_U10, S1_U11, S1_K03
Kryteria oceniania
Oceniana jest bieżąca, systematyczna praca na zajęciach (50%), a także przygotowanie końcowego projektu badawczego (50%).
Literatura
E. Babbie "Podstawy badań społecznych", PWN
D. Jemielniak (red.) Badania jakościowe (tomy 1 i 2), PWN (tu zwłaszcza rozdział A. Gendźwiłła i A. Stasiak)
R. Flowerdew, D. Martin, Methods in Human Geography. A guide for students doing a research project, Pearson Prentice Hall
oraz szereg artykułów naukowych, na których pracujemy na zajęciach (przekazywane studentom na bieżąco)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: