Projekty badawcze I 1900-3-PB1-GK
Przedmiot ma za zadanie zaznajomić studentów z szeroką gamą projektów realizowanych przez geomorfologów różnych specjalności. Informuje o typach projektów, w zależności od specjalności, celu, obszaru, czasu trwania, źródła finansowania. Przedstawia możliwości i ograniczenia w realizacji projektów badawczych w tej dziedzinie. Zwraca uwagę na częstą konieczność współpracy z przedstawicielami innych dyscyplin naukowych. Przedstawia korzyści praktyczne wynikające z realizacji projektów badawczych w geomorfologii, zarówno dla wykonawców projektu, jak i dla odbiorców.
Ćwiczenia poświęcone są nabyciu praktycznych umiejętności realizacji projektów badawczych w geomorfologii. Zapoznają z zasadami planowania i przygotowywania wniosku projektów badawczych, określania celu i hipotez projektu opartego wiedzy i kompetencjach potencjalnych wykonawców projektu, harmonogramu i efektu końcowego projektu. Określą sposoby doboru specjalistów niezbędnych do realizacji projektu oraz zadania, które można im powierzyć. Określą sposoby doboru metod badawczych, możliwości pozyskania sprzętu badawczego do prac terenowych, laboratoryjnych i kameralnych. Określą sposoby weryfikacji hipotez i opracowania wniosków. Określą sposób i możliwości przedstawiania wyników. Ćwiczenia będą służyły samodzielnemu wykonaniu założeń projektu badawczego.
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kierunkowe: K_W01, K_W02, K_W10, K_W19, K_U01, K_U02, K_U08, K_U09, K_U10, K_U11, K_K03, K_K07
Efekty specjalnościowe: S3_W01, S3_W02, S3_W13, S3_W14, S3_U01, S3_U02, S3_U05, S3_U09, S3_U10, S3_U11, S3_K02, S3_K07
Po ukończeniu przedmiotu student:
WIEDZA:
- wie, jaki jest zakres tematyczny projektów badawczych realizowanych przez geomorfologów
- wie jakie są możliwości i ograniczenia w realizacji projektów badawczych w geomorfologii
UMIEJĘTNOŚCI:
- umie sformułować cel i hipotezę, efekt końcowy projektu badawczego w geomorfologii
- umie stworzyć harmonogram projektu badawczego
- potrafi wybrać odpowiednie metody niezbędne do realizacji danego projektu badawczego
- zna zasady doboru specjalistów niezbędnych do realizacji projektu
- potrafi zaplanować i zrealizować projekt badawczy w zakresie geomorfologii
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Rozumie potrzebę poszerzania kompetencji zawodowych i aktualizacji wiedzy geograficznej, wzbogaconej o wymiar interdyscyplinarny.
- Ma świadomość konieczności prowadzenia badań zgodnie z zasadami etyki, rozumiejąc szczególną odpowiedzialność kadr naukowych za jakość badań.
Nakład pracy studenta:
Udział w ćwiczeniach – 30 godzin
Studia literatury - 15 godzin
Samodzielne wykonanie projektu – 45 godzin
Łącznie – 90 godzin
Kryteria oceniania
Przedmiot oceniany jest na podstawie wykonanego przez studenta projektu badawczego na uzgodniony z prowadzącym temat. Projekt musi być umieszczony w systemie oceny projektów (uzgodnionym z prowadzącym przedmiot) i udostępniony prowadzącemu do oceny.
Ocenie podlega:
Część merytoryczna projektu (cel, hipoteza, przegląd literatury przedmiotu, zastosowane metody badawcze, spodziewane efekty realizacji projektu) - 50%
Część organizacyjna projektu (etapy realizacji projektu, zagrożenia realizacji projektu, sposoby zapobiegania niemożności realizacji projektu) - 20 %
Kosztorys projektu - 20%
Szata graficzna, poprawność językowa projektu - 10%
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Brak literatury w języku polskim. Wykorzystane zostaną przykładowe artykuły opisujące realizację projektów badawczych w geomorfologii.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: