Tożsamość w literaturze 1500-SDN-SP-LIT-TWL
Na zajęciach zostaną omówione literackie reprezentacje niebinarności płciowej, mniejszościowej tożsamości etnicznej i językowej, kobiecości w obliczu patriarchatu i rozwarstwienia klasowego, homoseksualności (zwłaszcza kobiecej) oraz spektrum autyzmu.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (zna i rozumie)
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów – światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla dyscyplin humanistycznych
WG_02 główne tendencje rozwojowe dyscyplin humanistycznych, w których odbywa się kształcenie
WK_01 fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk humanistycznych
Kryteria oceniania
– ocena ciągła udziału w dyskusji, w tym znajomości omawianych lektur
– dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność
– zaliczenie poprawkowe (w tym nadmiarowych nieobecności) polega na prezentacji dodatkowo zadanych lektur (na zajęciach lub na dyżurze)
Literatura
– Ada Rączka, „Chciałośmy”, Anouk Herman, „Right into pod tramwaj”
– Zbigniew Rokita, „Kajś. Opowieść o Górnym Śląsku”
– Joanna Kuciel-Frydryszak, „Chłopki. Opowieść o naszych babkach”
– Renata Lis, „Moja ukochana i ja”
– Dorota Kotas, „Cukry” lub „Czerwony młoteczek”
Uwagi
W cyklu 2024Z:
5 spotkań w piątek o 11.30 co 2 tygodnie w 2. połowie semestru zimowego, tj. 22.11, 5.12, 19.12.2024 i 10.01, 24.01.2025 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: