Podstawy biologii w nauczaniu przyrody 1400-023PBwNP
Kurs ma na celu zapoznanie studentów z treściami biologicznymi objętymi podstawą programową dla przedmiotu przyroda w szkole podstawowej. Na zajęciach studenci poszerzą również warsztat metodyczno-dydaktyczny, o aktywne formy nauczania oparte m.in o prowadzenie doświadczeń na własnym ciele i organizowanie lekcji w terenie.
Zakres ćwiczeń obejmuje następujące zagadnienia:
1. Metoda naukowa
2. Anatomia i fizjologia człowieka
3. Różnorodność biologiczna
4. Zajęcia terenowe
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia zgodne są z zapisami Rozporządzenia MNiSW z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450):
D.1/E.1.W1. , D.1/E.1.W2. , D.1/E.1.W5. , D.1/E.1.W6. , D.1/E.1.W8. , D.1/E.1.W14. , D.1/E.1.W15.
D.1/E.1.U10. , D.1/E.1.U5. , D.1/E.1.K3 , D.1/E.1.K9.,
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia jest odpowiednia frekwencja (dopuszczona jest 1 nieobecność), aktywny udział w zajęciach, wykonywanie zadań bieżących wskazanych przez prowadzącego i pracy zaliczeniowej.
Literatura
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. 2017 poz. 356,
Biologia Campbella, praca zbiorowa, Dom Wydawniczy Rebis 2019
Fizjologia człowieka. Podstawy, Hanna Kraus, Magdalena Gobas-Dorna, PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2020
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: