Dinozaury, wymierania, szkielety 1300-PDWS31
Problematyka:
I Czy dinozaury były stało- czy zmiennocieplne?
II Wymierania: liczba, intensywność, przyczyny.
III Jak zmiany chemizmu wody morskiej wpływały na mineralogię szkielety organizmów morskich?
Student uczestniczący w seminarium wygłasza referat na podstawie wiedzy zdobytej przez przeczytanie wybranej publikacji naukowej albo rozdziału z książki naukowej (patrz: Literatura). Po referacie odbywa się dyskusja.
W cyklu 2023Z:
I Czy dinozaury były stało- czy zmiennocieplne? |
W cyklu 2024Z:
I Czy dinozaury były stało- czy zmiennocieplne? |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W11 - zna główne etapy historii Ziemi z uwzględnieniem przemian paleogeograficznych, biotycznych i facjalnych.
K_W12 - posiada ogólną wiedzę o organizmach kopalnych (bezkręgowcach, kręgowcach, roślinach i mikroorganizmach), zna podstawowe skamieniałości charakterystyczne dla wszystkich systemów fanerozoiku
K_U22 - umie zreferować wybrany temat za pomocą prezentacji multimedialnej
K_K02 0 umie zaplanować etapy przygotowawcze do wykonania prezentacji i prac zaliczeniowych
Kryteria oceniania
Dopuszczalna nieobecność na zajęciach: 2 razy.
Ocena jakości wygłoszonego referatu.
zaliczenie w terminie poprawkowym: powtórny referat.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
W cyklu 2023Z:
I |
W cyklu 2024Z:
I |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: