Praca z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych 1200-2PRAUCZ3P
Przedmiotem zajęć będzie przybliżenie problematyki pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym samej diagnozy potrzeb. Omawiane będą sposoby prowadzenia zajęć oraz oceny arkuszy sprawdzających wiedzę uczniów z różnymi trudnościami w funkcjonowaniu i dysfunkcjami a także praca z uczniami słabowidzącymi, niewidomymi, dyslektycznymi, niepełnosprawnymi ruchowo. Dyskutowane będą sposoby aktywizacji uczniów oraz sposoby poszukiwania informacji.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zajęciach student będzie umiał określić specyficzne potrzeby uczniów.
W szczególności:
- zna i rozumie normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności pedagogicznej. zagadnienie edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasady inkluzji; zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów; treści nauczania i typowe trudności uczniów związane z ich opanowaniem; metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów
- umie obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, oraz proponować rozwiązania problemów, podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów
- jest gotów do podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej.
Kryteria oceniania
Prezentacja na wybrany temat omawiany podczas zajęć + zaliczenie w formie testu z możliwymi pytaniami otwartymi i zamkniętymi. Ocena końcowa stanowi składową ocen z prezentacji (40%) oraz testu (60%). Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności podczas zajęć.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Podawana przez prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: