Pracownia dydaktyki fizyki A 1101-4NP25
Celem pracowni jest zapoznanie studentów z rolą i miejscem eksperymentów w nauczaniu fizyki, oraz techniką eksperymentu szkolnego. Umiejscowienie pracowni w programie studiów pozwala na przygotowanie dydaktyczne warsztatu doświadczalnego i uzupełnianie go na bieżąco w czasie praktyki.
Program:
Mechanika
Elektrostatyka
Prąd
Pole magnetyczne
Indukcja elektromagnetyczna
Optyka
Interpretacja doświadczeń, wykorzystanie na lekcji
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu pracowni student:
1. Zna proste sposoby demonstracji zjawisk fizycznych
2. Potrafi przeprowadzic doświadczenia przewidziane w podstawie programowej
3. Potrafi przeprowadzic zaplanowane doświadczenie przy niewystarczającym wyposażeniu szkoły
4. Rozumie wielostronną rolę doświadczeń w nauczaniu fizyki
5. Dobiera ilustracje doświadczalne do rozważanego poziomu nauczania
6. Potrafi zorganizowac pracę doświadczalną uczniów.
7. Dysponuje doświadczalnym warsztatem dydaktycznym przyszłego nauczyciela.
Kryteria oceniania
Podstawowym kryterium jest udział w zajęciach.
W czasie semestru student ma obowiązek zaprezentować na zajęciach on line jeden wykonany przez siebie eksperyment.
Zaliczenie jest w formie ustnego kolokwium na zakończenie semestru
Literatura
Aktualne podręczniki szkolne do fizyki. Instrukcje do doświadczeń przygotowane przez prowadzącego – dostępne na stronie przedmiotu.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: