Programowanie grafiki w systemie Windows 1000-2M24PGW
Główny nacisk kładziony będzie na tworzenie aplikacji wyświetlających grafikę komputerową w czasie rzeczywistym. W tym celu wykorzystywane będzie środowisko programistyczne Visual Studio i język C++ w połączeniu z Direct2D i Direct3D, czyli dwoma podstawowymi składnikami DirectX 12, pozwalającymi na wykorzystanie wsparcia obliczeniowego nowoczesnych kart graficznych do wydajnego wyświetlania geometrii, map bitowych i napisów. W szczególności, zaprezentowany zostanie język HLSL (High-level shader language) służący do programowania poszczególnych jednostek cieniujących (ang. shader) procesora graficznego. Elementem dodatkowym zajęć będzie zapoznanie z programami do obróbki grafiki komputerowej (Blender i Gimp), które wykorzystywane będą do tworzenia geometrii i map bitowych na potrzeby pisanych programów.
Zagadnienia:
— Wprowadzenie do programowania w Windows w środowisku Visual Studio
— Animacja i interaktywność w grafice komputerowej
— Biblioteka Direct2D
— Biblioteka Direct3D
— Język HLSL
— Programy Blender i Gimp
Założenia (lista przedmiotów)
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kryterium zaliczenia:
— Program zaliczeniowy 2D 30 pkt.
— Program zaliczeniowy 3D 30 pkt.
— Zadania domowe 10 pkt.
Progi ocen:
0–34 2
35–42 3
43–49 3.5
50–56 4
57–63 4.5
64–70 5
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: