Praktyczne systemy predykcyjne 1000-2D20PRD
Tematem seminarium będzie przegląd różnych aspektów tworzenia praktycznych systemów predykcyjnych. Będziemy poruszać wszystkie wyzwania jakie stoją przed takimi systemami w zastosowaniach w istniejących systemach. Omawiać będziemy wszystkie elementy procesu tworzenia takich systemów jak: przygotowanie danych, generowanie cech, budowanie modeli oraz wyjaśnialność.
Na seminarium studenci będą referować prace z czasopism i sprawozdań z konferencji poświęconych tej dziedzinie informatyki.
Prace magisterskie mogą mieć charakter przeglądowy, jak i studialno-eksperymentalny.
W przypadku obecności cudzoziemców zajęcia będą prowadzone po angielsku.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
Wiedza (KW_01, KW_02):
- Student zna podstawowe techniki konstruowania systemów predykcyjnych oraz elementy składowe całego procesu, ma rozeznanie w aktualnych ''trendach'' w tej dziedzinie.
Umiejętności (K_U11 - KU_15):
- Potrafi samodzielnie wyspecyfikować problem predykcyjny oraz zaproponować dla niego poprawne i wydajne rozwiązanie.
- Potrafi przygotować publikację naukową z zakresu systemów predykcyjnych, także w języku angielskim.
- Potrafi przygotować prezentację z zakresu zakresu systemów predykcyjnych, także w języku angielskim.
Kompetencje społeczne (K_K01-K_K09):
- Potrafi wyszukiwać informację fachową w dostępnych źródłach i oceniać ich wiarygodność i przydatność.
- Potrafi prezentować specjalistyczną wiedzę w sposób zrozumiały dla niespecjalistów.
- Rozumie znaczenie własności intelektualnej w korzystaniu z cudzych wyników.
Kryteria oceniania
Aktywne uczestnictwo w seminarium i wygłoszenie referatu wraz z obowiązkowymi wymaganiami regulaminu studiów.
Literatura
Współczesna literatura z tej dziedziny, w tym czasopisma naukowe i dane z Internetu. Szczegóły przedstawia prowadzący na pierwszych zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: