On-line services of the University of Warsaw
You are not logged in | log in
Study programmes > Second-cycle studies > Controlling Big Data > (in Polish) Zarządzanie Big Data

(in Polish) Zarządzanie Big Data (S2-PRK-ZBD)

(in Polish: Zarządzanie Big Data)
second cycle program
full-time, 2-years of study
Language: Polish

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom obecnego rynku pracy, obfitującego w duże zasoby informacji gromadzone w postaci cyfrowej oraz zmiany, jakie dokonują się w otoczeniu społeczno-gospodarczym, Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW stworzył studia magisterskie o profilu praktycznym, wpisującym się w obszar nauk społecznych.

Kierunek Zarządzanie Big Data jest spełnieniem oczekiwań stawianych przez naukę, administrację publiczną i przedsiębiorstwa mediowe oraz instytucje działające na rynku komercyjnym w zakresie identyfikacji i przetwarzania dużych zbiorów danych cyfrowych.

Studia Zarządzanie Big Data mają charakter praktyczny. Wydział współpracuje z instytucjami, firmami, przedsiębiorstwami na co dzień zajmującymi się gromadzeniem, organizacją, przetwarzaniem i analizą dużych zasobów danych ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych. Kierunek łączy nauki humanistyczne, społeczne i ścisłe, przekazując wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne w połączeniu z wykorzystaniem najnowszych technologii. Zaletą naszych studiów jest przekazywanie w sposób praktyczny wiedzy i umiejętności w zakresie zagadnień informatycznych, identyfikacji danych źródłowych, sposobów ich wyszukiwania, gromadzenia i zarządzania, służących do monitoringu i automatycznego tworzenia archiwów treści pochodzących z mediów społecznościowych.

Program kształcenia przewiduje praktyki wpisane w program studiów. Ich realizacja jest możliwa dzięki współpracy z instytucjami, firmami, przedsiębiorstwami na co dzień zajmującymi się gromadzeniem, organizacją, przetwarzaniem i analizą dużych zasobów danych. Celem praktyk jest zapoznanie studentów z podmiotami działającymi na rynku cyfrowych usług informacyjnych oraz umożliwienie nabycia umiejętności komunikowania się ze specjalistami z tej dziedziny. Firmy współpracujące funkcjonują na rynku komercyjnym jak i w obszarze administracji rządowej i publicznej w sektorze nauki, oświaty czy kultury. Dla sektora komercyjnego są to np. firmy świadczące usługi w zakresie projektowania dużych baz danych, agencje z obszaru marketingu elektronicznego i mediów społecznościowych. Dla sektora publicznego są to instytucje oferujące cyfrowe usługi informacyjne w postaci systemów informacyjnych i baz danych. Student sam wybiera instytucję, w której będzie realizował praktyki.

Absolwent studiów „Zarządzanie Big Data”:

  • posiada poszerzoną wiedzę z obszaru nauk społecznych i humanistycznych, uzupełnioną o elementy wiedzy z nauk ekonomicznych, ścisłych i prawnych, stanowiącą podstawę do podejmowania praktycznych działań;
  • potrafi wykorzystać wiedzę z różnych dziedzin nauki do twórczego identyfikowania źródeł rafinacji informacji sieciowej, rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze aplikacyjnym wskazanym przez instytucje z otoczenia społeczno-gospodarczego;
  • potrafi wykonywać zadania o charakterze badawczym i analitycznym na zlecenie instytucji nauki, kultury i edukacji;
  • potrafi dostarczać informacje odpowiadające na bieżące potrzeby instytucji i organizacji związanych z przetwarzaniem i analizą informacyjnych zasobów;
  • zna poszczególne etapy rafinacji zasobów sieciowych, wykorzystywane w jej ramach narzędzia oraz potrafi je zastosować w praktyce badawczej;
  • zna i wykorzystuje metody oraz narzędzia odnoszące się do specjalistycznych analiz Big Data;
  • potrafi dokonać interpretacji wyników analiz w kontekście globalnych trendów społecznych, gospodarczych i politycznych;
  • zna i rozumie trendy rozwojowe nauki o mediach i technologii informacyjnych mediów obejmujące wykorzystanie najnowszych osiągnięć nauki w praktyce;
  • zna i rozumie metodologię badań naukowych, właściwą dla nauki o mediach oraz informatologii, ale także matematyki (statystyki), informatyki i ekonomii.

Zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą absolwentom na:

  • kompetentne zarządzanie ustrukturyzowanymi i nieustrukturyzowanymi zasobami;
  • wykorzystanie ich kompetencji na użytek społeczno-gospodarczy oraz generowanie nowych potrzeb w informacyjnej sferze nauki, edukacji i biznesu.

Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW współpracuje z instytucjami i firmami działającymi w branży medialnej, finansowej, informatycznej i informacyjnej, które zadeklarowały chęć współpracy ze studentami i absolwentami kierunku.

W celu zdobycia dalszych informacji na temat studiów zapraszamy na stronę Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW.

ECTS Coordinators:

Qualification awarded:

Master's degree in controlling Big Data

Access to further studies:

doctoral school, non-degree postgraduate education

Learning outcomes

Knowledge: the graduate knows and understands
K_W01 - selected areas in the field of science and scientific disciplines, oriented towards practical applications in a selected sphere of activity in areas of culture, science, and economics.
K_W02 - knowledge about management tools, including management of Online projects.
K_W03 - techniques and methods of studying the basic subjects of mediatized relationship of social communication - the sender and the recipient
K_W04 - basic and innovative methods and tools in social research - public opinion and new media technologies
K_W05 - information on media messages - their specificity, technology, diversity, overtones and effectiveness
K_W06 - content related to the design and execution of tasks, standards, procedures and good practices used in media institutions
K_W07 - information on entrepreneurship and innovation
K_W08 - models of communication and social communication.
K_W09 - elementary processes in the life cycle of devices, facilities and technical systems
Skills: the graduate can
K_U01 - recognize the main problems of socio-economic, political and cultural structures and explain the dependencies between them.
KJJ02 - identify processes in the media through the lenses of political, economic and cultural dimensions.
KU03 - evaluate, categorize and forecast behaviors of media entities; make independent decisions.
K_U04 - apply legal and ethical standards of participation, co-creation and management of relations between individuals, groups and institutions as a media employee - manager, journalist, editor, public relations and advertising specialist, or media market researcher.
K_U05 - identify political, economic, and social influence and their impact on the business models of media.
K_U06 - use innovative methods and analytical tools used in management and entrepreneurship.
K_U07 - use new technologies and new media
K_U08 - design and conduct interdisciplinary media and business analysis
K_U09 - creates typical written works and prepares and presents oral presentations based on literature and other sources
Social competence: the graduate is ready to
K_K01 - identifying the relations between media, business and social-political institutions, and recognizes a need for updating knowledge permanently
K¬_K02 - recognizing ambiguity, the risk of generalizations and errors of excessive detail in identifying, describing and analyzing processes and phenomena in social, political and economic structures. The acquired knowledge is subjected to constant synthesis and inference
K_K03 - compilation of various opinions, displaying the disadvantages and advantages of be able to take a rationalized position
K_K04 - self-capturing of manipulation of information, using the extended knowledge to avoid violations of ethics and law and other provisions related to professional work
K_K05 - diagnosing technological priorities aimed at achieving the strategie results
K_K06 - using the basic concepts and principles in intellectual property rights and copyright law in relation to management.
K_K07 - solving given problems and tasks in a systemic manner
K_K08 - thinking creatively and taking innovative actions in your work environment
K_K09 - independent integration of the acquired knowledge and undertaking new and comprehensive activities in an organized manner, also in conditions of limited access to the necessary information
K_K10 - the use of psychological mechanisms supporting action in various situations

Admission procedures:

Visit the following page for details on admission procedures: https://irk.uw.edu.pl/