Resocialization (NZ2-PRK-RESO)(in Polish: Resocjalizacja, niestacjonarne (zaoczne), drugiego stopnia) | |
second cycle program extramural, 2-year studies Language: Polish | Jump to: Opis ogólnyStudia kształcą specjalistów przygotowanych do pracy z osobami z zaburzeniami przystosowania społecznego lub zagrożonych nieprzystosowaniem, prowadzących działania resocjalizacyjne, profilaktyczne, wspierające i pomocowe. W trakcie studiów przekazywana jest wiedza, trenowane są umiejętności oraz kształtowane są postawy – kompetencje, które są niezbędne do podjęcia zatrudnienia w zakładach karnych, aresztach śledczych, placówkach wsparcia dziennego, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii. Oferujemy prowadzenie badań i analiz w obszarze resocjalizacji, psychoprofilaktyki i profilaktyki społecznej w nurcie stosowanych nauk społecznych (tzw. aplikacyjna teoria społeczna). Studia stanowią oryginalną propozycję kształcenia specjalistów-teoretyków i specjalistów-praktyków, przygotowanych do pracy terapeutyczno-pomocowej w obszarze resocjalizacji i profilaktyki, która jest optymalnym otwarciem lub kontynuacją kariery zawodowej i naukowej, opartej na interdyscyplinarnej wiedzy oferowanej w trakcie studiów. Nowy program studiów od roku akademickiego 2023/24. Zajęcia dydaktyczne odbywają się w budynku Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji (ul. Podchorążych 20). Zjazdy odbywają się w soboty i niedziele w trybie hybrydowym. Aktualny kalendarz zjazdów znajduje się na stronie Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji w zakładce "Plany zajęć". |
ECTS Coordinators:
Qualification awarded:
Access to further studies:
Learning outcomes
1. has structured knowledge about man as a subject constructing actions and institutions, and
at the same time as an object of influence of other people and institutions
2. knows and understands the contexts and conditions of social phenomena and processes
identified as social problems that require solutions
3. has advanced knowledge of the forms of professional influence (educational, educational,
integrative, supportive, therapeutic, re-adaptive, corrective, repressive, etc.) appropriate for
resocialization
4. knows and understands the essence and content of legal, organizational and ethical norms
that organize the operation of social structures and institutions, important for resocialization5. knows the standards and principles of designing, implementing and evaluating various
intervention projects in the field of resocialization
6. is able to use in-depth knowledge to identify, interpret and explain complex social
phenomena and problems
7. is able to properly use normative systems and ethical principles when conducting
interventions aimed at solving individual and social problems
8. is able to use advanced techniques of effective interpersonal communication with diverse
audiences on topics related to planned and/or undertaken interventions
9. is ready to respond appropriately to phenomena requiring social intervention, take initiatives
in this field and activate others
10. is ready to identify and resolve ideological, organizational, professional and ethical dilemmas
related to the exercise of the profession