Theories of education 3401-3R11TWY12z
1. Introductory course considerating elementary terms of social science important in education2. The aim is to show how theoretical and practical assumptions can influence on educational activity (solving everyday dilemmas)3. In such fields as: diagnosis, interpretation of behavior, reacting, determining ideal and aims for education.
Type of course
Mode
Prerequisites (description)
Bibliography
Ablewicz K., Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej. Studium sytuacji wychowawczej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego, 2003.Banasiak J., Reagowanie wychowawcze w wielowymiarowej pedagogice działania. Elementy teorii i metodyki, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1996, 1997 (rozdz. 3, 4).Pinker S., Tabula rasa. Spory o naturę ludzką, GWP, 2005.Schulz R., Wykłady z pedagogiki ogólnej. Perspektywy światopoglądowe w wychowaniu, Wydawnictwo UMK, Toruń 2003.Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Wydawnicza IMPULS, 1998.
Additional information
Information on level of this course, year of study and semester when the course unit is delivered, types and amount of class hours - can be found in course structure diagrams of apropriate study programmes. This course is related to the following study programmes:
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: