Autism in Culture. A Philosophical Approach 2300-OG-Fil-AKF
This course has not yet been described...
Type of course
Course coordinators
Bibliography
Omawiane teksty kultury:
a) filmy: Dziecko czeka, reż. J. Cassavetes, 1963; Szpital Przemienienia, reż. E. Żebrowski, 1978; Rain Man, reż B. Levinson, 1988; Kod Merkury, reż. H. Becker, 1998; Temple Grandin, reż. M. Jackson, 2010; Wretches and Jabberers, reż. G. Wurzburg, 2014; Życie animowane, reż. R. R. Williams, 2016; Normalny autystyczny film, reż. M. Janek, 2016.
b) Żywot brata Jałowca w: Kwiatki św. Franciszka, przeł. L. Staff, wyd. dowolne; Dlaczego podskakuję, przeł. D. Cieśla-Szymańska, Warszawa 2015; L. Wittgenstein, Dociekania filozoficzne, przeł. B. Wolniewicz, wyd. dowolne; R. Monk, Ludwig Wittgenstein: Powinność geniusza, przeł. A. Lipszyc, Ł. Sommer, Warszawa 2003
Wybrane opracowania: U. Frith, Autyzm. Wyjaśnienie tajemnicy, przeł. M. Hernik, G. Krajewski, Gdańsk 2008; J. Donvan, C. Zucker, Według innego klucza. Opowieść o autyzmie, przeł. A. Homańczyk, Kraków 2017; S. Silberman, Neuroplemiona. Dziedzictwo autyzmu i przyszłość różnorodności, przeł. B. Kotarski, Białystok 2017; Ogólnopolski Spis Autyzmu. Sytuacja młodzieży i dorosłych z autyzmem w Polsce, pod. red. M. Płatosa, Warszawa 2016; M. Płatos, Autyzm odcieleśniony. Historia społecznego konstruowania autyzmu jako choroby, zaburzenia i niepełnosprawności, „Studia de Cultura” 2018, nr 10 (1), s. 100–112; E. Manning, Etyka tworzącego się języka, przeł. M. Rogowska-Stangret, „Przegląd filozoficzno-literacki” 2017/1/46, zwł. s. 135-136.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: