Basis of public communication 2102-BW-L-D5PWKP-KZB
1. Communication and communicology. Main theoretical views.
2. Social communication and public communication. Mass communication.
3. Goals of public communication.
4. Election campaigns and their specificity.
5. Communication policy. An example of the European Union's communication policy.
6. Organization of public transport and its importance for citizens.
7. Information in public administration.
8. Public communication tools.
9. Mass media and their role in public communication.
10. The role of the Internet in public communication.
11. Problems and challenges of political communication in social media
Term 2023Z:
1. Communication and communicology. Main theoretical views. |
Term 2024Z:
1. Communication and communicology. Main theoretical views. |
Type of course
Prerequisites (description)
Course coordinators
Term 2024Z: | Term 2023Z: |
Mode
General: Classroom | Term 2024Z: Remote learning | Term 2023Z: Remote learning |
Assessment criteria
The grade is based on activity, preparation of projects and presentations, participation in discussions..
Practical placement
N/a
Bibliography
B. Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego. Podstawowe orientacje, Wrocław 2002
B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, Wrocław 2018
B. Dobek-Ostrowska, R. Wiszniowski, Teoria komunikowania publicznego i politycznego, Wrocław 2007
B. Dobek-Ostrowska, P. Baranowski, Witryny internetowe partii politycznych jako narzędzie komunikowania wyborczego w kampanii parlamentarnej w 2011 roku, Studia Politologiczne 24, dostępne na stronie: http://www.studiapolitologiczne.pl/images/abook_file/sp24-st104-dobek-baranowski.pdf
E. M. Marciniak, Relacyjna teoria komunikacji a marketing relacji w polityce, Studia Politologiczne Vol. 24, dostępne na stronie: http://www.studiapolitologiczne.pl/images/abook_file/sp24-087-marciniak.pdf
B. Kudra, E. Olejniczak, Komunikowanie publiczne Zagadnienia wybrane, Łódź 2014
R. Mieńkowska-Norkiene, E. Stasiak-Jazukiewicz, M. Jas-Koziarkiewicz, A Vision of the European Union: A Study of Media Coverage of Polish Election Campaigns for the 2019 European Parliament Elections (co-authorship), Politologija 2/2020, DOI 10.15388/Polit.2020.98.4
R. Mieńkowska-Norkiene, Komunikowanie Unii Europejskiej w warunkach kryzysowych w świetle teorii podażowo-popytowej – przykład polskiej prezydencji w Radzie UE, w: Z. Czachór, A. Jaskulski, Polska polityka europejska. Wyzwania krajowe I międzynarodowe, Poznań 2019
T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Warszawa 1999
A. Mattelart, M. Mattelart, Teorie komunikacji, Warszawa – Kraków 2001
E. Griffin, Podstawy komunikacji, Warszawa 2004
S. Stewart (red.), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi, Warszawa 2000
M. Golka, Bariery w komunikowaniu się ludzi, Poznań 2000
M. Mrozowski, Media masowe, Warszawa 1998
Term 2023Z:
B. Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego. Podstawowe orientacje, Wrocław 2002 |
Term 2024Z:
B. Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego. Podstawowe orientacje, Wrocław 2002 |
Notes
Term 2023Z:
- |
Term 2024Z:
- |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: