Serwisy internetowe Uniwersytetu Warszawskiego
Nie jesteś zalogowany | zaloguj się

Cognitive Science (S2-PRK-COG)

Drugiego stopnia
Stacjonarne, 2-letnie
Język: angielski
Brak opisu dla tego programu.

Koordynatorzy ECTS:

Przyznawane kwalifikacje:

Magisterium na kierunku Kognitywistyka

Dalsze studia:

szkoła doktorska, studia podyplomowe

Efekty kształcenia

Absolwent osiągnął następujące efekty uczenia się zdefiniowane dla programu studiów:
a) Wiedza:
• Ma pogłębioną wiedzę o miejscu kognitywistyki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z filozofią, psychologią, językoznawstwem oraz naukami zajmującymi się sztuczną inteligencją i modelowaniem procesów poznawczych.
• Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą najnowszych nurtów badań z zakresu kognitywistyki oraz nauk pokrewnych, psychologii, filozofii, językoznawstwa oraz nauk zajmujących się sztuczną inteligencją i modelowaniem procesów poznawczych.
• Ma wiedzę w zakresie zaawansowanych metod statystycznych stosowanych w badaniach w kognitywistyce oraz zna wybrane narzędzia statystyczne.
• Zna w stopniu średniozaawansowanym przynajmniej jeden język programowania wykorzystywany w badaniach w kognitywistyce oraz w naukach pokrewnych.
• Ma pogłębioną wiedzę na temat neurofizjologicznych, neurobiologicznych oraz społeczno-kulturowych uwarunkowań procesów poznawczych człowieka.
• Zna zasady działania aparatury badawczej stosowanej w kognitywistyce i naukach pokrewnych (inżynieria biomedyczna, biocybernetyka).
• Zna wybrane paradygmaty badawcze stosowane w psychologii poznawczej, rozwojowej, społecznej oraz neuropsychologii, z których korzysta kognitywistyka, a także zna specjalistyczną terminologię stosowaną w tych dyscyplinach.
• Ma wiedzę dotyczącą zasad etycznych i uznanych procedur postępowania podczas prowadzenia badań naukowych.
• Zna kwestie etyczne i prawne związane z korzystaniem z własności intelektualnej oraz z przechowywaniem i przetwarzaniem danych.

b) Umiejętności:
• Potrafi krytycznie przeanalizować i ocenić propozycję teoretyczną z zakresu kognitywistyki, psychologii, filozofii, neurofizjologii, językoznawstwa lub matematyki. Potrafi przeanalizować i ocenić badanie empiryczne oraz wyciągane z niego wnioski.
• Umie samodzielnie i we współpracy z innymi zaprojektować i przeprowadzić badanie naukowe z zakresu kognitywistyki, psychologii, matematyki, neurofizjologii lub językoznawstwa (sformułować problem badawczy, pytania lub hipotezy, dokonać ich operacjonalizacji i zweryfikować przy użyciu właściwych metod).
• Potrafi opracować i przeanalizować dane opisujące zjawiska kognitywistyczne z pomocą znanych mu technologii informacyjno-komunikacyjnych (wybranych języków programowania) oraz z pomocą zaawansowanych metod statystycznych.
• Potrafi modelować wybrane aspekty działania umysłu lub procesów poznawczych wykorzystując do tego adekwatne narzędzia informatyczne oraz matematyczne.
• Potrafi przedstawić wybrane zagadnienia i wyniki badań w formie pisemnego raportu z właściwymi standardami edytorskimi oraz w formie ustnego wystąpienia z adekwatnym wykorzystaniem pomocy audiowizualnych.
• Umie dyskutować o wybranych zagadnieniach kognitywistycznych z zakresu psychologii, filozofii, językoznawstwa, matematyki, neurofizjologii lub neurobiologii ze specjalistami różnych dziedzin.
• Potrafi znajdować niezbędne informacje z zakresu kognitywistyki, psychologii, filozofii, językoznawstwa, matematyki, neurofizjologii lub neurobiologii w literaturze fachowej, korzysta z baz danych i innych źródeł.
• Posługuje się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym.
• Potrafi kierować pracą interdyscyplinarnego zespołu badawczego.

c) Kompetencje społeczne:
• Rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
• Potrafi współdziałać z innymi osobami oraz pracować w grupie przyjmując w niej różne role.
• Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
• Jest świadomy różnorodności celów i wartości uznawanych przez ludzi i respektuje tę różnorodność. Z szacunkiem odnosi się do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, poziomu edukacji, grupy społecznej wyznania i kultury.
• Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez systematyczne zapoznawanie się z publikacjami w czasopismach naukowych i popularnonaukowych z zakresu różnych dyscyplin. Poszukuje nowych metod i źródeł w celu uzupełnienia swojej wiedzy i doskonalenia umiejętności zawodowych.

Kwalifikacja:

Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie: https://irk.uw.edu.pl/