Informatyka i ekonometria, niestacjonarne (wieczorowe), drugiego stopnia (NW2-PRK-IE) | |
Drugiego stopnia Niestacjonarne (wieczorowe), 2-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólnyStudia magisterskie "Informatyka i ekonometria" Wydziału Nauk Ekonomicznych to 2. program w Europie Wschodniej w kategorii Information Systems Management zgodnie z rankingiem Eduniversal Best Masters Ranking 2022. Kierunek posiada akredytację „Doskonały kierunek – doskonałość w kształceniu” Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Studia posiadają certyfikat "Studia z przyszłością" przyznawany studiom cechującym się innowacyjnością, dostosowaniem do potrzeb rynku pracy oraz nowoczesnością przyjętych rozwiązań dydaktycznych. Program studiów obejmuje cztery typy zajęć dających razem unikatowy profil absolwenta:
|
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Efekty kształcenia
Absolwent kierunku:
- Zna i rozumie pogłębione teorie mikro i makroekonomii, finansów, ubezpieczeń, matematyki, statystyki, ekonometrii, informatyki i programowania, a także i ich zastosowania w modelowaniu procesów społecznych i ekonomicznych. Zna tendencje rozwojowe w dyscyplinie ekonomii i finansów.
- Zna i rozumie zaawansowane metody ilościowe stosowane przez analityków danych ekonomicznych i finansowych, w tym metody statystyczne, ekonometryczne, aktuarialne, obliczeniowe i informatyczne stosowane w analizie problemów ekonomicznych, finansowych i zarządczych.
- Zna i rozumie pogłębione metody badawcze z wykorzystaniem wybranych narzędzi informatycznych, w tym języków programowania oraz narzędzi analitycznych z grupy STATA, SAS, R, Matlab, Eviews i Maxima.
- Zna i rozumie zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego stosowanego przez analityka danych w odniesieniu zarówno do źródeł wiedzy, jak również do źródeł danych i narzędzi informatycznych.
- Potrafi łączyć zaawansowaną wiedzę teoretyczną z kompleksowym podejściem do przetwarzania i analizy danych, z uwzględnieniem metodologii przetwarzania dużych zbiorów danych („big data”) oraz analizy danych z nieokreśloną strukturą („data mining”, „text mining”). Potrafi dobierać i stosować metody i narzędzia z zakresu technologii informacyjno-
- komunikacyjnych.
- Potrafi wykonywać złożone analizy statystyczne, ekonometryczne, symulacyjne, prognozować szeregi czasowe, stosować metody analizy danych ilościowych i jakościowych, w tym analizę czynnikową, dyskryminacyjną, skupień i analizę wielowymiarową, a także tworzyć raporty i prezentacje wyników, w tym również w języku angielskim
- Potrafi rozwiązywać zadania o pogłębionym stopniu trudności z wykorzystaniem także własnych metod i narzędzi analitycznych tworzonych w wybranych językach programowania (C, C++, R, Python, SQL, VBA i 4GL) w celu pozyskiwania, integrowania, przetwarzania i analizowania baz danych w oparciu o nowoczesne systemy baz danych. Potrafi planować i realizować własne uczenie się przez całe życie.
- Potrafi prowadzić debaty, krytycznie odnosić się do wyników własnych badań i zestawiać je z badaniami naukowymi w ekonomii i finansach. Potrafi planować i organizować pracę własną oraz w zespole, szczególnie o charakterze interdyscyplinarnym. Potrafi kierować pracą zespołów analitycznych.
- Potrafi posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2+ z użyciem terminologii specjalistycznej potrzebnej do pracy i prowadzenia badań w dziedzinie ekonomii i finansów
- Jest gotów do uznania wszechstronnych korzyści płynących z posiadania wiedzy i umiejętności w zakresie kompleksowego zarządzania danymi w przedsiębiorstwach, instytucjach badawczych i finansowych, bankach, firmach i innych podmiotach oraz jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i do jej poszerzania.
- Jest gotów do aktywnego uczestniczenia w pracach zespołów analitycznych oraz do wypełniania zobowiązań społecznych, realizowania złożonych projektów, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy, a także do indywidualnej i zespołowej pracy twórczej.
- Jest gotów do przestrzegania zawodowych standardów etycznych, realizacji podjętych zobowiązań, a także rozwijania i upowszechniania zdobytych kompetencji i wiedzy.