Filozofia, niestacjonarne (zaoczne), drugiego stopnia (NZ2-FF) | |
Drugiego stopnia Niestacjonarne (zaoczne), 2-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólny1. Studia o profilu ogólnoakademickim, dziedzina: nauki humanistyczne, dyscyplina: filozofia. 2. Unikatowe (wyróżniające) cechy oraz cele programu: Studia filozoficzne, przez swoje związki z innymi dziedzinami nauki, a także z szeroko rozumianą kulturą, pozwalają na zdobycie wszechstronnego wykształcenia humanistycznego, wzbogaconego o elementy wiedzy formalnej. Jak żadna inna dyscyplina akademicka, filozofia rozwija sprawności intelektualne studentów. Ćwiczy precyzję myślenia, zdolność przyswajania sobie nowych umiejętności, dyspozycję do rozumienia innych ludzi i kultur. Uczy właściwej interpretacji zachowań jednostkowych i społecznych. Pozwala poznać mechanizmy rządzące funkcjonowaniem ludzkiego umysłu, a także rozbudza wyobraźnie. Program studiów II stopnia charakteryzuje się różnorodnością i elastycznością – wybór konkretnych przedmiotów (seminariów, fakultetów, wykładów monograficznych) zależy od zainteresowań studenta. Oferta dydaktyczna Instytutu Filozofii UW umożliwia studentowi napisanie pracy magisterskiej ściśle związanej z jego zainteresowaniami, a zatem na stanie się specjalistą w obrębie wybranej subdyscypliny (lub problematyki) filozoficznej. 3. Inne ważne informacje dotyczące realizacji studiów: Zajęcia odbywają się w czasie 18 zjazdów sobotnio-niedzielnych (średnio dwa razy w miesiącu). Są prowadzone w salach dydaktycznych Wydziału Filozofii przy ul. Krakowskie Przedmieście 3. 4.Program studiów >> Otwórz stronę! << 5. Sylwetka absolwenta, w tym opis efektów uczenia się, możliwości absolwenta po ukończeniu studiów: Wiedza – absolwent zna w pogłębionym stopniu i rozumie:
Umiejętności – absolwent potrafi:
Kompetencje społeczne – absolwent jest gotów do:
|
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Efekty kształcenia
(1) Najważniejsze efekty uczenia się.
Po ukończeniu studiów absolwent:
WIEDZA
· ma wszechstronną znajomość i dogłębne rozumienie roli refleksji filozoficznej w kształtowaniu kultury;
· ma rozszerzoną wiedzę o miejscu i znaczeniu filozofii w relacji do nauk oraz o specyfice przedmiotowej i metodologicznej filozofii;
· ma usystematyzowaną znajomość i zrozumienie głównych kierunków podstawowych subdyscyplin filozoficznych oraz rozumie zależności między tymi kierunkami;
· wszechstronnie zna i dogłębnie rozumie wybrane kierunki i stanowiska współczesnej filozofii w zakresie jednego bloku głównych subdyscyplin filozoficznych:
(a) logika i filozofia języka, metafizyka, epistemologia, filozofia umysłu,
(b) etyka, filozofia polityki, filozofia społeczna,
(c) estetyka, filozofia kultury,
(d) historia filozofii;
· ma gruntowną znajomość metod badawczych i strategii argumentacyjnych wybranej subdyscypliny filozoficznej oraz gruntowną znajomość metod interpretacji tekstu filozoficznego;
UMIEJĘTNOŚCI
· dobiera i tworzy strategie argumentacyjne, konstruuje zaawansowane krytyczne argumenty, formułuje wszechstronne odpowiedzi na krytykę;
· samodzielnie zdobywa wiedzę i rozwija umiejętności badawcze oraz planuje projekty badawcze;
· wykrywa zależności pomiędzy kształtowaniem się idei filozoficznych a procesami społecznymi i kulturalnymi oraz określa relacje między tymi zależnościami;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
· dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z własną pracą badawczą i odpowiedzialnością przed współpracownikami i innymi członkami społeczeństwa oraz wykazuje aktywność w rozwiązywaniu tych problemów;
· uczestniczy w życiu społecznym i kulturalnym, interesuje się nowatorskimi koncepcjami filozoficznymi w powiązaniu z innymi częściami życia kulturalnego i społecznego.
(2) Wymiar punktów ECTS: 120 (4 semestry).
(3) Standardy dla nauczycieli: Rozporządzenie MNiSW z dnia 29 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
(4) Wszystkie punkty ECTS przypadają na zajęcia z zakresu nauk podstawowych. Umożliwia się studentowi wybór przedmiotów w wymiarze 120 punktów ECTS, co stanowi 100% ogólnej sumy punktów ECTS.