nauczanie języków obcych, specjalność główna – nauczanie języka angielskiego, specjalność druga – nauczanie języka niemieckiego, stacjonarne I stopnia (S1-PRK-NJO-A-N) | |
Pierwszego stopnia Stacjonarne, 3-letnie Język: angielski, niemiecki, polski | Spis treści: Opis ogólnyKierunek studiów realizowany w ramach „Zintegrowanego Programu Rozwoju Dydaktyki – ZIP 2.0”, jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) (nr umowy: FERS.01.05-IP.08-0365/23-00). Uczestnicząc w Programie ZIP 2.0, dzięki funduszom europejskim, możesz korzystać m.in. z: Sprawdź zasady korzystania z oferty Programu ZIP 2.0. (wkrótce). Dziedzina: nauki humanistyczne Dyscyplina: językoznawstwo Język wykładowy: język polski, angielski oraz język francuski lub język niemiecki Tytuł zawodowy, który uzyskasz po skończeniu studiów>: licencjat Gdzie i kiedy będziesz mieć zajęć Miejsce: Zajęcia odbywają się w budynku dydaktycznym Ksawerów, przy al. Niepodległości 22 w Warszawie, w bezpośrednim sąsiedztwie stacji metra Wierzbno i Wilanowska. Czas: Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00. Poza uczelnią odbywają się praktyki nauczycielskie – sam wybierasz szkołę. Jaką wiedzę, umiejętności i kompetencje zdobędziesz na tym kierunku Podczas studiów rozwiniesz swoje kompetencje językowe i nauczysz się, jak skutecznie i nowocześnie uczyć innych. Gruntownie opanujesz język angielski – to nasza główna specjalność i przedmiot, do którego nauczania przygotowujemy. W ramach drugiej specjalności możesz wybrać język francuski, niemiecki lub wiedzę o społeczeństwie. Jeśli zdecydujesz się na język francuski albo niemiecki, możesz zacząć od podstaw albo kontynuować naukę na wyższym poziomie – program wspiera intensywną naukę języka od początku studiów. Jeśli wybierzesz wiedzę o społeczeństwie, dowiesz się nie tylko, jak prowadzić lekcje, ale także jak rozmawiać z uczniami o demokracji, prawach człowieka i roli obywatela w społeczeństwie. Zdobędziesz wiedzę psychologiczną i pedagogiczną, dzięki której lepiej zrozumiesz uczniów i nauczysz się skutecznie organizować pracę w klasie. Popracujesz też nad komunikacją głosową i niewerbalną. Nauczysz się planować lekcje – z podręcznikiem albo bez – i korzystać z gier, filmów, multimediów i innych materiałów, które angażują uczniów i wspierają ich w nauce. Poznasz językową i kulturową różnorodność Europy, a także dowiesz się, jak wykorzystywać literaturę, kontekst społecznokulturowy w nauczaniu języka. Zrozumiesz też, dlaczego warto znać więcej niż jeden język i jak pomagać innym w uczeniu się kolejnych. Wiele z tych umiejętności przydaje się także poza szkołą – w kontaktach z ludźmi i działaniu w różnych rolach społecznych. Gdzie możesz znaleźć pracę po ukończeniu studiów Czy na kierunku studiów są różne specjalności i specjalizacje Czego będziesz się uczyć na studiach Czy podczas studiów będziesz realizować praktyki Czy podczas studiów istnieje możliwość realizacji jednego/kilku semestrów na innej uczelni Gdzie znajdziesz więcej informacji i programie studiów Zajrzyj na stronę: http://cknjoiee.uw.edu.pl/ zakładka Student/Informacje o studiach |
Koordynatorzy ECTS:
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Uprawnienia zawodowe:
Efekty kształcenia
Wiedza – absolwent zna i rozumie:
- w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo, pedagogika, psychologia, nauki o kulturze i religii, historia, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu, na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym
- metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w instytucjach oświatowych i związanych z nauczaniem języków obcych
- w zaawansowanym stopniu strukturę i funkcje systemu edukacji, cele, podstawy prawne, organizację i funkcjonowanie różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych
- w znacznym stopniu odbiorców (podmioty) edukacji, oraz metody diagnozowania ich potrzeb i oceny jakości usług edukacyjnych
- podstawę programową dotyczącą treści nauczania języka angielskiego i języka niemieckiego, na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym i typowe trudności uczniów związane z ich opanowaniem
- narzędzia i techniki pracy wspomaganej cyfrowo, zdalnej lub wymiany wirtualnej
Umiejętności – absolwent potrafi:
- samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych
- diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania
- obserwować i ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania
- wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii i pedagogiki oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celu analizowania, interpretowania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań
- porozumiewać się w języku polskim i obcym z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku polskim i obcym
- posługiwać się językiem angielskim i językiem niemieckim na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej
- wykorzystując podstawowe umiejętności organizacyjne planować i realizować zadania związane z nauczaniem języków obcych
- pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań edukacyjnych
- samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z naucza-niem języków obcych, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) w języku polskim, angielskim i niemieckim
- animować prace nad rozwojem uczestników procesów dydaktycznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie i odpowiedzialnego podejmowania decyzji edukacyjnych i zawodowych
Kompetencje społeczne – absolwent jest gotów do:
- dokonania refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia
- ponoszenia odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata
- prowadzić komunikację interpersonalną i interkulturową z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym
- prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu nauczyciela
- podejmowania działań psychologicznych, pedagogicznych i dydaktycznych w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym będąc przekonanym o ich sensie, wartości i potrzebie; jest gotów do podejmowania wyzwań zawodowych
- dostrzegania wagi zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodu nauczyciela