Graduate Programme in Teaching English to Young Learners, stacjonarne, drugiego stopnia (S2-PRK-GPTE) | |
Drugiego stopnia Stacjonarne, 2-letnie Język: angielski | Spis treści: Opis ogólnyDyscyplina: Pedagogika Język wykładowy: angielski Tytuł zawodowy, który uzyskasz po skończeniu studiów: magister Gdzie i kiedy będziesz mieć zajęcia: w ciągu tygodnia Miejsce: Wydział Pedagogiczny, ul. Mokotowska 16/20, Warszawa Czas: od poniedziałku do piątku Jaką wiedzę, umiejętności i kompetencje zdobędziesz na tym kierunku Nasze studia łączą przygotowanie do nauczania języka angielskiego we wczesnej edukacji z metodą zintegrowanej edukacji przedmiotowo-językowej (CLIL). Nauczysz się, jak efektywnie uczyć dzieci języka angielskiego oraz integrować nauczanie języka z przedmiotami szkolnymi, takimi jak przyroda, matematyka, plastyka, muzyka czy wychowanie fizyczne. Poznasz różnorodne konteksty nauczania dzieci języka, ze szczególnym naciskiem na integrację przedmiotowo-językową oraz nauczanie dwujęzyczne. Zdobędziesz szeroką wiedzę na temat procesu przyswajania języka przez dzieci, co pozwoli Ci lepiej dostosować metody dydaktyczne do ich potrzeb. Podczas studiów zapoznasz się z nowoczesnymi programami kształcenia w różnorodnych kontekstach, w tym w szkołach dwujęzycznych oraz międzynarodowych. Zdobędziesz również kompetencje do pracy z dziećmi z różnych kultur i środowisk językowych, co jest niezwykle istotne w globalnej przestrzeni edukacyjnej. Gdzie możesz znaleźć pracę po ukończeniu studiów Jako absolwent/ka naszego programu będziesz mieć kompleksową wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu pedagogiki oraz nauczania języka angielskiego. Będziesz przygotowany/a do pracy w międzynarodowym środowisku edukacyjnym i rozwijania własnych postaw pedagogicznych poprzez refleksję i badania w dziedzinie edukacji językowej, ze szczególnym uwzględnieniem wielojęzycznej pedagogiki we wczesnej edukacji podstawowej. Nasi absolwenci pracują jako nauczyciele języka angielskiego w DWUJĘZYCZNYCH przedszkolach i szkołach podstawowych na I etapie edukacyjnym, SZKOŁACH MIĘDZYNARODOWYCH w różnych kontekstach edukacyjnych i kulturowych W POLSCE I ZA GRANICĄ. Program studiów przygotuje Cię do nauczania języka angielskiego, ze specjalnym naciskiem na podejście CLIL oraz do skutecznej integracji treści przedmiotowych z nauczaniem języka angielskiego. Uprawnienia do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i w szkole (klasy I-III) otrzymasz tylko w przypadku posiadania przygotowania psychologiczno-pedagogicznego uzyskanego na studiach I stopnia. Czy na kierunku studiów są różne specjalności i specjalizacje Kierunek oferuje szeroką gamę przedmiotów dostosowanych do potrzeb nauczycieli języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej. Nie ma wyodrębnionych specjalizacji, jednak program studiów obejmuje różne aspekty nauczania języka dzieci, integrację przedmiotową oraz pedagogikę w kontekście międzynarodowym. Czego będziesz się uczyć na studiach Połączenie teorii z praktyką jest kluczowym elementem programu. Weźmiesz udział w wizytach studyjnych w międzynarodowych i dwujęzycznych szkołach w Polsce. Przez cały okres studiów będziesz uczestniczyć w praktykach pedagogicznych (150 godzin) w starannie wyselekcjonowanych przedszkolach i szkołach, zarówno publicznych, jak i prywatnych. Dzięki temu zdobędziesz doświadczenie w różnych podejściach do wczesnej edukacji językowej oraz w integrowaniu kształcenia przedmiotowego z nauczaniem języka (CLIL). Dodatkowo, będziesz mieć możliwość angażowania się w międzynarodowe projekty dydaktyczne i badawcze prowadzone przez naszą kadrę akademicką. Wszystkie zajęcia odbywają się w języku angielskim, co pozwoli Ci rozwijać umiejętności językowe, szczególnie w zakresie języka akademickiego i komunikacji w klasie. Będziesz uczyć się w małych, międzynarodowych grupach, korzystając z nowoczesnych technologii edukacyjnych, takich jak narzędzia do tworzenia portfolio nauczycielskiego, narzędzi badawczych oraz zasobów bibliotecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Nasze zajęcia prowadzą zarówno doświadczeni wykładowcy, jak i nauczyciele-praktycy z Polski i zagranicy. Czy podczas studiów będziesz realizować praktyki Tak, będziesz realizować praktyki w przedszkolach i szkołach podstawowych w klasach I–III, w Warszawie i okolicach. Nad przebiegiem Twoich praktyk czuwać będzie opiekun akademicki, który odpowiada za proces rekrutacji oraz współpracę z mentorami–nauczycielami ze szkół partnerskich. Praktyki trwają od początku listopada do końca maja na pierwszym i drugim roku studiów. Czy podczas studiów istnieje możliwość realizacji jednego/kilku semestrów na innej uczelni Tak, będziesz mieć możliwość wyjazdu na studia w ramach programów międzynarodowych, takich jak Erasmus+, które pozwalają na odbycie części studiów na zagranicznej uczelni partnerskiej. Lista uniwersytetów partnerskich, z którymi blisko współpracujemy, obejmuje między innymi Uniwersytet w Lublanie, Uniwersytet w Zagrzebiu, Uniwersytet Wschodniej Finlandii oraz Uniwersytet w Limerick. Gdzie znajdziesz więcej informacji o programie studiów Szczegółowe informacje na temat programu studiów znajdziesz na stronie internetowej naszego Wydziału. |
Koordynatorzy ECTS:
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Efekty kształcenia
Absolwent osiągnął efekty uczenia się zdefiniowane dla programu studiów. Absolwent:
zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje socjologiczne, psychologiczne, pedagogiczne oraz lingwistyczne dotyczące rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży oraz ich instytucjonalne implikacje i kulturowe uwarunkowania;
zna i rozumie metody projektowania i ewaluacji sytuacji edukacyjnych i wychowawczych w pracy z dziećmi w zakresie nauki języka obcego oraz zintegrowanego podejścia językowo-przedmiotowego na poziomie przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym;
ma wiedzę w dziedzinie fonetyki, fonologii oraz gramatyki opisowej języka angielskiego i potrafi z niej skorzystać w praktycznym zastosowaniu języka;
potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do projektowania sytuacji edukacyjnych na różnych etapach kształcenia, z uwzględnieniem praktycznych skutków obejmujących zjawiska z różnych obszarów życia społecznego;
potrafi analizować i uzasadnić efektywność zastosowanych metod edukacyjnych oraz wychowawczych;
potrafi zaprezentować wystąpienia w języku angielskim oraz przygotowywać prace pisemne na poziomie C1;
jest gotów do podnoszenia własnych kompetencji zawodowych w wymiarze interdyscyplinarnym;
jest gotów do refleksji i pogłębionej analizy własnych doświadczeń praktycznych w pracy z uczniami;
jest gotów do na nowe inicjatywy i innowacje pedagogiczne, służące rozwojowi uczniów i integracji rodziców i środowiska lokalnego z instytucją edukacyjną, dba o zachowanie dziedzictwa kulturowego.