Publikowanie współczesne, stacjonarne , pierwszego stopnia (S1-PW) | |
Pierwszego stopnia Stacjonarne, 3-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólnyDziedzina: Dziedzina nauk społecznych Dyscyplina: Nauki o komunikacji społecznej i mediach Język wykładowy: Polski Tytuł zawodowy, który uzyskasz po skończeniu studiów: licencjat Gdzie i kiedy będziesz mieć zajęcia Miejsce: zajęcia prowadzone są w trzech miejscach:
Czas: Zajęcia odbywają się w trybie dziennym – od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00–20:00, w zależności od semestru i planu zajęć. Jaką wiedzę, umiejętności i kompetencje zdobędziesz na tym kierunku Na publikowaniu współczesnym zdobędziesz wiedzę na temat:
Nauczysz się:
Będziesz mieć kompetencje do pracy w zawodach wymagających krytycznego myślenia, kreatywności i komunikatywności. Gdzie możesz znaleźć pracę po ukończeniu studiów Absolwenci publikowania współczesnego są przygotowany do pracy w instytucjach związanych z rynkiem książki (wydawnictwach, redakcjach, portalach internetowych) oraz w szeroko pojętych instytucjach kultury i edukacji, w bibliotekach, biznesie, administracji, ochronie zdrowia, placówkach naukowych i badawczo- rozwojowych. Zakładają także własne wydawnictwa oraz są samowydawcami. Zajmują się szeroko rozumianą komunikacją w mediach społecznościowych. Czego będziesz się uczyć na studiach Program studiów proponuje studentom zdobycie interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu edytorstwa i typografii, ale w powiązaniu z historią, socjologią, nauką o kulturze, marketingiem, promocją, prawem, etyką i zarządzaniem. Stąd w programie znajdują się przedmioty związane z:
Najważniejszą metodą pracy na publikowaniu współczesnym są konwersatoria i ćwiczenia, podczas, których studenci uczą się pracy zespołowej oraz indywidualnej, przygotowują różnego rodzaju projekty, nabywają umiejętności prezentacji ich wyników. Na publikowaniu współczesnym zależy nam, abyś umiał zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystać w konkretnych działaniach poza uczelnią. Oprócz tego w trakcie studiów organizowane są wyjazdy terenowe m.in. do: drukarni, firm księgarskich i dystrybucyjnych, instytucji kultury (np. Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi), na targi książek; wyjścia na spotkania promocyjne, zajęcia do BUW oraz innych instytucji kultury, warsztaty typograficzne. Czy podczas studiów będziesz realizować praktyki Na publikowaniu współczesnym po pierwszym i drugim roku studiów przewidziano po 60 godzin praktyk studenckich, które można zrealizować w redakcjach, wydawnictwach, portalach internetowych, księgarniach, w szeroko pojętych instytucjach kultury i edukacji, w bibliotekach, biznesie, administracji, ochronie zdrowia, placówkach naukowych i badawczo- rozwojowych. Czy podczas studiów istnieje możliwość realizacji jednego/kilku semestrów na innej uczelni Tak, w ramach programów MOST i ERASMUS. Most jest programem krajowym a ERASMUS programem zagranicznym. Nasi studenci chętnie z nich korzystają Wyjeżdżają nie tylko do krajów europejskich, ale nawet do azjatyckich np. Korei Południowej. Gdzie znajdziesz więcej informacji i programie studiów Program studiów możesz znaleźć pod tym linkiem Na publikowaniu współczesnym prężnie działa koło naukowe. Nasi studenci chętnie dzielą się wiedzą o tym, jak się u nas studiuje |
Koordynatorzy ECTS:
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
1) specyfikę przedmiotową i metodologiczną edytorstwa jako subdyscypliny bibliologii i informatologii
2) terminologię ogólną i szczegółową z zakresu edytorstwa bibliologicznego i księgoznawstwa i dyscyplin pokrewnych właściwych dla kierunku studiów
3) metody i teorie badawcze stosowane w edytorstwie bibliologicznym i księgoznawstwie w ujęciu historycznym i współczesnym; zna historię rozwoju edytorstwa na przestrzeni wieków, jego rolę w kulturze i nauce
4) wybrane metody i teorie badawcze stosowane w dyscyplinach pokrewnych właściwych dla kierunku studiów w ujęciu historycznym i współczesnym
5) metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych z obszaru bibliologii i informatologii a w szczególności edytorstwa oraz innych dyscyplin właściwych dla kierunku studiów
6) zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości
7) zasady działania systemów i instytucji działających na rynku książki w obszarze tradycyjnym jak i cyfrowym
Umiejętności: absolwent potrafi
1) właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące, dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji z zakresu edytorstwa bibliologicznego i księgoznawstwa oraz dyscyplin pokrewnych właściwych dla kierunku studiów.
2) formułować i analizować problemy badawcze, dobierać właściwe metody i narzędzia ich rozwiązania, w tym technik informacyjno-komunikacyjnych, z wykorzystaniem wiedzy z zakresu edytorstwa bibliologicznego i księgoznawstwa oraz dyscyplin pokrewnych właściwych dla kierunku studiów
3) przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację instytucji, obiektów i usług rynku książki uwzględniając specyfikę potrzeb i uwarunkowań obsługiwanego przez nie środowiska, z zastosowaniem typowych metod pozwalających na ocenę ich znaczenia i oddziaływania w procesie historyczno-kulturowym
4) przedstawić merytoryczną argumentację z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, prezentować wyniki badań, formułować wnioski oraz tworzyć syntetyczne podsumowania w zakresie bibliologii i informatologii, a w szczególności edytorstwa bibliologicznego, w języku polskim
5) przedstawić merytoryczną argumentację, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, prezentować wyniki badań, formułować wnioski oraz tworzyć syntetyczne podsumowania w zakresie bibliologii i informatologii a w szczególności edytorstwa bibliologicznego w języku obcym na poziomie B2
6) popularyzować wiedzę o instytucjach i obiektach związanych z rynkiem książki, ich zasobach i usługach
7) planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
8) uczestniczyć w pracy zespołowej, pełniąc w niej różne role
9) samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
1) krytycznej oceny wiedzy własnej na temat funkcjonowania rynku książki szczególnie w aspekcie edytorstwa bibliologicznego
2) aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego, ze szczególnym uwzględnieniem dziedzictwa piśmienniczego
3) identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu wydawcy
4) uczestnictwa w życiu kulturalnym jako czytelnik lub współtwórca różnego rodzaju publikacji