- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
SkillsBox: Poznaj kompetencje marketingowe 7600-SBKMRK-OG
Dla kogo?
Przedmiot będzie idealny dla osób, które:
● chciałyby dowiedzieć się, jak wygląda praca w sektorze marketingu,
● myślą o pracy w marketingu,
● chcą nabywać kompetencje w sposób praktyczny,
● chcą chodzić na fajny i przydatny OGUN.
Jak będą wyglądały zajęcia?
Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie.
Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.
Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie):
1) Wprowadzenie i prelekcja specjalisty na co dzień pracującego w branży marketingowej, omówienie kluczowych kompetencji, mapy branży, możliwości rozwojowych.
2) Wprowadzenie do marketingu na podstawie teorii Marketingu 4.0.
Wprowadzenie w teorię Marketingu 4.0 (w tym omówienie dotychczasowych form marketingu), zapoznanie z teorią orędownictwa, praktyczna perspektywa oraz praca na wybranych case study.
3) Jak budować spójny wizerunek marki
Wprowadzenie oraz rozumienie pojęcia "Corporate Identity” - czyli całościowej identyfikacji wizualnej marki. Jak je budować samemu, jakie są podstawowe założenia, czego się wystrzegać. W trakcie zajęć uczestnicy postarają się sami stworzyć uproszczony logotyp oraz prostą identyfikację wizualną (layout prezentacji / wizytówki).
4) Narzędzia kreatywnego pisania tekstów - Creative writing
Warsztat ma na celu zapoznać studentów nie z teorią literatury, ale praktycznymi narzędziami, które wspomogą ich w pisaniu efektownych tekstów. Główną osią zajęć będzie wykorzystanie tekstu w krótkich formach, tj. posty w social media, informacje prasowe. W trakcie zajęć pokazane zostaną zarówno popularne techniki jak i omówione zasady tworzenia treści, przykładowe case study.
5) Jak mówić, żeby być słyszanym - Wprowadzenie do wystąpień publicznych oraz budowanie treści podporządkowanych do oczekiwań odbiorcy
Celem warsztatu jest pokazanie zarówno czym jest komunikacja (między innymi na przykładzie teorii von Thuna) ale również jak ją efektywnie uskuteczniać w różnych sytuacjach, zarówno rozmów czy przy tworzeniu treści.
6) Budowanie więzi klienta z marką za pomocą opowieści, wprowadzenie do metody storytellingu
Wprowadzenie do teorii świadomego budowania relacji, poprzez oddziaływanie na wyobraźnię i emocje słuchacza za pomocą metafory czy „opowieści z życia wziętych”. Jak tworzyć historie, które mogą „sprzedać” markę?
7) Skuteczna strategia marketingowa
Podstawowe aspekty budowanie strategii marketingowej. Analiza rynku, konkurencji i sytuacji bieżącej oraz formułowanie efektywnej strategii marketingowej.
8) Narzędzia dla marketingowców
Przegląd najciekawszych aplikacji, bez których dziś trudno wyobrazić sobie prowadzenie działań marketingowych zarówno z obszarów tj. social media, kreacja czy analityka. Przykładowe narzędzia: flipboard, feedly, quora, canva, aviary, etc. W trakcie zajęć praca na wybranym case study.
Czego się nauczycie?
● czym jest Marketing 4.0,
● jakie są narzędzia dla marketingowców,
● jak budować wizerunek marki,
● czym jest creative writing,
● jakie zbudować strategię marketingową.
W cyklu 2024L:
Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które: ● chciałyby dowiedzieć się, jak wygląda praca w sektorze marketingu, ● myślą o pracy w marketingu, ● chcą nabywać kompetencje w sposób praktyczny, ● chcą chodzić na fajny i przydatny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie. Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego. Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie): 1) Wprowadzenie i prelekcja specjalisty na co dzień pracującego w branży marketingowej, omówienie kluczowych kompetencji, mapy branży, możliwości rozwojowych. 2) Wprowadzenie do marketingu na podstawie teorii Marketingu 4.0. Wprowadzenie w teorię Marketingu 4.0 (w tym omówienie dotychczasowych form marketingu), zapoznanie z teorią orędownictwa, praktyczna perspektywa oraz praca na wybranych case study. 3) Jak budować spójny wizerunek marki Wprowadzenie oraz rozumienie pojęcia "Corporate Identity” - czyli całościowej identyfikacji wizualnej marki. Jak je budować samemu, jakie są podstawowe założenia, czego się wystrzegać. W trakcie zajęć uczestnicy postarają się sami stworzyć uproszczony logotyp oraz prostą identyfikację wizualną (layout prezentacji / wizytówki). 4) Narzędzia kreatywnego pisania tekstów - Creative writing Warsztat ma na celu zapoznać studentów nie z teorią literatury, ale praktycznymi narzędziami, które wspomogą ich w pisaniu efektownych tekstów. Główną osią zajęć będzie wykorzystanie tekstu w krótkich formach, tj. posty w social media, informacje prasowe. W trakcie zajęć pokazane zostaną zarówno popularne techniki jak i omówione zasady tworzenia treści, przykładowe case study. 5) Jak mówić, żeby być słyszanym - Wprowadzenie do wystąpień publicznych oraz budowanie treści podporządkowanych do oczekiwań odbiorcy Celem warsztatu jest pokazanie zarówno czym jest komunikacja (między innymi na przykładzie teorii von Thuna) ale również jak ją efektywnie uskuteczniać w różnych sytuacjach, zarówno rozmów czy przy tworzeniu treści. 6) Budowanie więzi klienta z marką za pomocą opowieści, wprowadzenie do metody storytellingu Wprowadzenie do teorii świadomego budowania relacji, poprzez oddziaływanie na wyobraźnię i emocje słuchacza za pomocą metafory czy „opowieści z życia wziętych”. Jak tworzyć historie, które mogą „sprzedać” markę? 7) Skuteczna strategia marketingowa Podstawowe aspekty budowanie strategii marketingowej. Analiza rynku, konkurencji i sytuacji bieżącej oraz formułowanie efektywnej strategii marketingowej. 8) Narzędzia dla marketingowców Przegląd najciekawszych aplikacji, bez których dziś trudno wyobrazić sobie prowadzenie działań marketingowych zarówno z obszarów tj. social media, kreacja czy analityka. Przykładowe narzędzia: flipboard, feedly, quora, canva, aviary, etc. W trakcie zajęć praca na wybranym case study. Czego się nauczycie? ● czym jest Marketing 4.0, ● jakie są narzędzia dla marketingowców, ● jak budować wizerunek marki, ● czym jest creative writing, ● jakie zbudować strategię marketingową. |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza:
PIII/W 30 Zna formy i instrumenty marketingu pozainternetowego.
PIII/W 29 Wie na czym polega marketing internetowy i zna narzędzia komunikacji internetowej.
PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce.
Umiejętności:
PI/U 04 Potrafi sprawnie i skutecznie komunikować się w mowie i piśmie.
Kompetencje społeczne:
PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.
Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości”
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania).
Uwagi
W cyklu 2024L:
Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: