- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
SkillsBox: Poznaj kompetencje lidera 7600-SBKL(KS)-OG
Dla kogo?
Przedmiot będzie idealny dla osób, które:
● mają pierwsze doświadczenia z zarządzania zespołem i szukają wiedzy,
● mają w sobie żyłkę do zarządzania zespołem,
● chciałyby pełnić funkcję lidera w projekcie,
● chcą poznać metody zarządzania projektami,
● chcą chodzić na fajny i przydatny OGUN.
Jak będą wyglądały zajęcia?
Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie.
Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie):
1) Wprowadzenie i prelekcja lidera minimum 20-osobowego zespołu, przestrzeń do dyskusji o różnicy pomiędzy liderem a kierownikiem, możliwość zadawania pytań.
2) Komunikacja lidera: zachowania statusowe.
Czym są statusy, jak działają i z czego wynikają? Jak odczytywać i interpretować sygnały statusowe w grupie? Jak za pomocą statusów budować autorytet i nawiązywać relacje? Jak dzięki statusom utrzymywać granice i bronić się przed manipulacją?
3) Wprowadzenie do zarządzania projektami.
Podstawy zarządzania projektami, rozpisanie działań, harmonogramu, wyznaczanie celu, szacowanie ryzyka.
4) Jak budować środowisko biznesowe.
W jaki sposób budować środowisko biznesowe? Jak je opisać? Skąd wziąć wiarygodne dane dot. branży? Jak nawiązywać współpracę?
5) Podstawowe narzędzia zarządzania zmianą i porażką.
Wstęp do teorii zarządzania zmianą. W jaki sposób radzić sobie ze zmianami a w jaki z porażkami? Sposoby komunikacji w trudnych sytuacjach, sposoby ewaluacji i wykorzystywania potknięć dla budowania sukcesu.
6) Sztuka krótkich prezentacji inwestorskich.
Jak opowiedzieć o swoim projekcie? Jak skłonić innych, by chcieli o nim rozmawiać albo nawet w niego zainwestować? Co warto przekazać i w jaki sposób?
7) Kierowanie zespołem z wykorzystaniem automotywacji pracowników.
Podstawy kierowania zespołem, jakie są role w grupie, poznanie teorii pracy w grupie, przyswojenie zasad udzielania informacji zwrotnej, poznanie technik motywowania członków zespołu i teorii związanych z motywacją 3.0.
8) Budowanie marki osobistej online
Tworzenie wizerunku w sieci – ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Poznanie definicji marki osobistej, sposobów jej komunikacji i skutecznej budowy marki.
Czego się nauczycie?
● jakie są cechy dobrego lidera (i jak je wykształcić i nad nimi pracować),
● jak zarządzać zespołem i projektami w firmie/ organizacji,
● jak zarządzać porażką,
● jak efektywnie budować swój wizerunek i zarządzać nim w social mediach,
● czym jest Motywacja 3.0.
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza:
PI/W 06 Posiada wiedzę na temat stresorów i prewencji stresu, czynników sprzyjających równowadze praca zawodowa a życie prywatne.
PI/W 05 Ma wiedzę na temat powstawania emocji i mechanizmów ich kontroli.
PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce.
PI/W 03 Posiada wiedzę teoretyczną na temat samoregulacji, motywacji, poziomów psychologicznego funkcjonowania oraz zna czynniki warunkujące motywację i działanie.
Umiejętności:
PI/U 06 Potrafi pracować nad własnym podejściem do klientów i do sprzedaży.
PI,II/U 09 Umie tworzyć zintegrowaną ofertę dla rynku.
Kompetencje społeczne:
PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.
Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości”.
Kryteria oceniania
W ramach zajęć ogólnouniwersyteckich oferowanych w Programie ZIP 2.0. obowiązkową metodą weryfikacji założonych efektów uczenia się są pre test i post test, których wypełnienie jest obowiązkowe w celu uzyskania zaliczenia (oceny z kursu).
Podstawą wystawienia oceny będzie kontrola obecności (50%) oraz ocena ciągła (50%). W przypadku więcej niż 3 nieobecności nie uzyska się zaliczenia z przedmiotu.
Uwagi
W cyklu 2025Z:
Zajęcia obejmują 8 spotkań, prowadzonych przez różnych prowadzących (praktyków) i rozpoczną się w dniu 21.10.2025. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: