- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
SkillsBox: Poznaj kompetencje kreatywne 7600-SBKK-OG
Dla kogo?
Przedmiot będzie idealny dla osób, które:
● myślą o pracy w sektorze kreatywnym,
● chcą dowiedzieć się czym jest kreatywność i czy da się ją wyszkolić,
● czują się kreatywni ale mają poczucie, że czasem za bardzo,
● chcą uczyć się w praktyczny sposób,
● chciałyby chodzić na fajny i przydatny OGUN.
Jak będą wyglądały zajęcia?
Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie.
Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.
Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie):
1) Wprowadzenie i prelekcja eksperta pracującego w branży kreatywnej, przestrzeń do dyskusji oraz pytań.
2) Trening podstawowych narzędzi pobudzania kreatywności
Wstęp do metody TRIZ (lub podobnej) czyli jak łączyć nieoczywiste i jako wykorzystywać swoje doświadczenie / perspektywę do tworzenia rozwiązań, jak wyuczyć swoją kreatywność.
3) Myślenie wizualne - sketchnoting w praktyce
Co to jest myślenie wizualne i dlaczego rysunek może pomóc Ci lepiej zapamiętywać i zwiększać efektywność? Jak prosto rysować obiekty, ludzi i emocje. Jak używać kolorów i cieni aby wspomagały przekaz? Jak tworzyć strukturę notatki?
4) Projektowanie usług według potrzeb klienta, poznanie metody Design Thinking
Projektowanie produktów i usług przy wykorzystaniu design thinking – kiedy warto to wykorzystać, tworzenie produktów i usług, czym się różni od innych metod projektowych, poznanie narzędzi.
5) Wprowadzenie do prowadzenia burzy mózgów
W jaki sposób powinno się prowadzić burzę mózgów? Do czego służy ta metoda? Narzędzia wspomagające.
6) Badanie potrzeb klienta - badania ilościowe i jakościowe, podstawowe narzędzia
W jaki sposób można poznać potrzeby klienta? Informacja o badaniach ilościowych i jakościowych, określanie potrzeb zleceniodawcy, podstawy tworzenia własnych narzędzi np. ankiety, kwestionariusza do wywiadu.
7) Analiza danych i desk research - obsługa baz danych, szacowanie przydatności pozyskanych informacji.
Informacje skąd można czerpać dane – dostępne i wiarygodne bazy danych, sposoby selekcjonowania i analizy, wykorzystywanie powszechnie dostępnych narzędzi do researchu, szacowanie przydatności pozyskanych informacji.
8) Narzędzia do pracy kreatywnej
Jak wspomagać kreatywność z wykorzystaniem gotowych narzędzi? Jakie narzędzie można wykorzystać do tworzenia materiałów graficznych?
Czego się nauczycie?
● czym jest metoda Design Thinking,
● jak ćwiczyć kreatywność,
● jak wykorzystywać dane i badania, żeby tworzyć innowacyjne rozwiązania,
● jak w prosty sposób wykorzystywać dostępne narzędzia graficzne,
● jak efektywnie czerpać z burzy mózgów.
Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza:
PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce.
Umiejętności:
PI/U 08 Umie interpretować informacje rynkowe.
PI/U 04 Potrafi sprawnie i skutecznie komunikować się w mowie i piśmie.
Kompetencje społeczne:
PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.
Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości”
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania).
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: