- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Przedsiębiorczość - Otwórz Głowę! 7600-POG-OG
Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie. Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym. Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW).
Zajęcia odbywają się na trzech poziomach:
- intrapersonalnym – indywidualne kompetencje, nastawienia, postawy i doświadczenia – z naciskiem na planowanie rozwoju,
- interpersonalnym – testowanie pracy w grupie, zdolności do kooperacji, zarządzanie pracą innych ludzi i sieciowania się (poza własnym zespołem),
- kontekstu – czyli rozumienia i nawigowania po kontekście i obszarach, na które oddziałujemy (systemy, instytucje, organizacje).
Student po przejściu bloku zajęć z przedmiotu "Przedsiębiorczość - Otwórz głowę" powinien mieć kompetencje do lepszego poruszania się po wszystkich trzech poziomach i powinien rozumieć ich wzajemne współoddziaływanie.
Zajęcia odbywają się według scenariusza:
Blok 1: praca w zespole, ja w zespole
Aktywne warsztaty z pracy zespołowej – analizy kompetencji własnych na matrycy kompetencji zespołu, analiza własnej roli.
Blok 2: Empatia i rozumienie potrzeb
Jak tworzyć produkty, których potrzebuje odbiorca, wykorzystanie metody Design Thinking.
Blok 3: Zarządzanie innowacjami
Jak tworzyć innowacje i znajdować nieoczywiste rozwiązania, wykorzystanie modelu Blue Ocean Strategy.
Blok 4: Definiowanie problemów i analiza rynku
Zbudowanie matrycy obszarów, z których studenci, podzieleni na mniejsze zespoły, będą wybierać tematy własnych projektów. Wykorzystanie wiedzy z poprzednich bloków w praktyce – analiza potrzeb potencjalnych klientów.
Blok 5: Tworzenie rozwiązań i prototypowanie
Poznanie praktycznych metod tworzenia, prototypowania oraz testowania hipotez projektowych.
Blok 6: Budowanie modelu biznesowego (Lean Model Canvas) i planowanie działań
Spojrzenie na projekt z szerokiej perspektywy otoczenia biznesowego, analiza poszczególnych parametrów.
Blok 7: Autoprezentacje
Wprowadzenie do prezentowania rozwiązań, podstawowe informacje, jak zrobić atrakcyjne prezentacje i jak sensownie mówić.
Blok 8: Prezentacje projektów w ramach Demo Night
Wieczorne spotkanie uczestników wszystkich grup, konkurs na najlepsze rozwiązania.
Dla kogo?
Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby:
● nauczyć się pracy projektowej oraz jak wytwarzać innowacje,
● rozwijać swoje pomysły,
● stworzyć rozwiązanie dla realnego problemu,
● poznać pracę w zespole projektowym,
● robić coś poza samym studiowaniem,
● chodzić na fajny i praktyczny OGUN.
Jak będą wyglądały zajęcia?
Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi aktywizacji, tj. jak praca zespołowa, zadania kreatywne, Przez semestr uczestnicy przejdą przez proces tworzenia projektu społecznego lub biznesowego, nad którym czuwać będzie prowadzący - doświadczony trener praktyk. Na koniec semestru odbędzie się tzw. Demo Night, podczas którego zespoły wszystkich 7 grup zajęciowych zaprezentują swoje projekty.
Czego się nauczycie?
● Jak tworzyć innowacje (metoda Design Thinking, Blue Ocean Strategy),
● Planowania na modelu Lean Canvas,
● Analizy danych, prowadzenia wywiadów
● Budżetowania,
● Tworzenia prototypów,
● Pracy w grupie projektowej,
● Przedsiębiorczego myślenia.
Na zajęciach posuszone zostaną tematyki związane z szerokopojętym AI.
W cyklu 2023Z:
Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie. Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym. Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW). |
W cyklu 2023L:
Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie. Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym. Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW). Zajęcia odbywają się na trzech poziomach: - intrapersonalnym – indywidualne kompetencje, nastawienia, postawy i doświadczenia – z naciskiem na planowanie rozwoju, - interpersonalnym – testowanie pracy w grupie, zdolności do kooperacji, zarządzanie pracą innych ludzi i sieciowania się (poza własnym zespołem), - kontekstu – czyli rozumienia i nawigowania po kontekście i obszarach, na które oddziałujemy (systemy, instytucje, organizacje). Student po przejściu bloku zajęć z przedmiotu "Przedsiębiorczość - Otwórz głowę" powinien mieć kompetencje do lepszego poruszania się po wszystkich trzech poziomach i powinien rozumieć ich wzajemne współoddziaływanie. Zajęcia odbywają się według scenariusza: Blok 1: praca w zespole, ja w zespole Aktywne warsztaty z pracy zespołowej – analizy kompetencji własnych na matrycy kompetencji zespołu, analiza własnej roli. Blok 2: Empatia i rozumienie potrzeb Jak tworzyć produkty, których potrzebuje odbiorca, wykorzystanie metody Design Thinking. Blok 3: Zarządzanie innowacjami Jak tworzyć innowacje i znajdować nieoczywiste rozwiązania, wykorzystanie modelu Blue Ocean Strategy. Blok 4: Definiowanie problemów i analiza rynku Zbudowanie matrycy obszarów, z których studenci, podzieleni na mniejsze zespoły, będą wybierać tematy własnych projektów. Wykorzystanie wiedzy z poprzednich bloków w praktyce – analiza potrzeb potencjalnych klientów. Blok 5: Tworzenie rozwiązań i prototypowanie Poznanie praktycznych metod tworzenia, prototypowania oraz testowania hipotez projektowych. Blok 6: Budowanie modelu biznesowego (Lean Model Canvas) i planowanie działań Spojrzenie na projekt z szerokiej perspektywy otoczenia biznesowego, analiza poszczególnych parametrów. Blok 7: Autoprezentacje Wprowadzenie do prezentowania rozwiązań, podstawowe informacje, jak zrobić atrakcyjne prezentacje i jak sensownie mówić. Blok 8: Prezentacje projektów w ramach Demo Night Wieczorne spotkanie uczestników wszystkich grup, konkurs na najlepsze rozwiązania. Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby: ● nauczyć się pracy projektowej oraz jak wytwarzać innowacje, ● rozwijać swoje pomysły, ● stworzyć rozwiązanie dla realnego problemu, ● poznać pracę w zespole projektowym, ● robić coś poza samym studiowaniem, ● chodzić na fajny i praktyczny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi aktywizacji, tj. jak praca zespołowa, zadania kreatywne, Przez semestr uczestnicy przejdą przez proces tworzenia projektu społecznego lub biznesowego, nad którym czuwać będzie prowadzący - doświadczony trener praktyk. Na koniec semestru odbędzie się tzw. Demo Night, podczas którego zespoły wszystkich 7 grup zajęciowych zaprezentują swoje projekty. Czego się nauczycie? ● Jak tworzyć innowacje (metoda Design Thinking, Blue Ocean Strategy), ● Planowania na modelu Lean Canvas, ● Analizy danych, prowadzenia wywiadów ● Budżetowania, ● Tworzenia prototypów, ● Pracy w grupie projektowej, ● Przedsiębiorczego myślenia. Na zajęciach posuszone zostaną tematyki związane z szerokopojętym AI. |
W cyklu 2024Z:
Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie. Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym. Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW). |
W cyklu 2024L:
Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie. Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym. Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW). Zajęcia odbywają się na trzech poziomach: - intrapersonalnym – indywidualne kompetencje, nastawienia, postawy i doświadczenia – z naciskiem na planowanie rozwoju, - interpersonalnym – testowanie pracy w grupie, zdolności do kooperacji, zarządzanie pracą innych ludzi i sieciowania się (poza własnym zespołem), - kontekstu – czyli rozumienia i nawigowania po kontekście i obszarach, na które oddziałujemy (systemy, instytucje, organizacje). Student po przejściu bloku zajęć z przedmiotu "Przedsiębiorczość - Otwórz głowę" powinien mieć kompetencje do lepszego poruszania się po wszystkich trzech poziomach i powinien rozumieć ich wzajemne współoddziaływanie. Zajęcia odbywają się według scenariusza: Blok 1: praca w zespole, ja w zespole Aktywne warsztaty z pracy zespołowej – analizy kompetencji własnych na matrycy kompetencji zespołu, analiza własnej roli. Blok 2: Empatia i rozumienie potrzeb Jak tworzyć produkty, których potrzebuje odbiorca, wykorzystanie metody Design Thinking. Blok 3: Zarządzanie innowacjami Jak tworzyć innowacje i znajdować nieoczywiste rozwiązania, wykorzystanie modelu Blue Ocean Strategy. Blok 4: Definiowanie problemów i analiza rynku Zbudowanie matrycy obszarów, z których studenci, podzieleni na mniejsze zespoły, będą wybierać tematy własnych projektów. Wykorzystanie wiedzy z poprzednich bloków w praktyce – analiza potrzeb potencjalnych klientów. Blok 5: Tworzenie rozwiązań i prototypowanie Poznanie praktycznych metod tworzenia, prototypowania oraz testowania hipotez projektowych. Blok 6: Budowanie modelu biznesowego (Lean Model Canvas) i planowanie działań Spojrzenie na projekt z szerokiej perspektywy otoczenia biznesowego, analiza poszczególnych parametrów. Blok 7: Autoprezentacje Wprowadzenie do prezentowania rozwiązań, podstawowe informacje, jak zrobić atrakcyjne prezentacje i jak sensownie mówić. Blok 8: Prezentacje projektów w ramach Demo Night Wieczorne spotkanie uczestników wszystkich grup, konkurs na najlepsze rozwiązania. Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby: ● nauczyć się pracy projektowej oraz jak wytwarzać innowacje, ● rozwijać swoje pomysły, ● stworzyć rozwiązanie dla realnego problemu, ● poznać pracę w zespole projektowym, ● robić coś poza samym studiowaniem, ● chodzić na fajny i praktyczny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi aktywizacji, tj. jak praca zespołowa, zadania kreatywne, Przez semestr uczestnicy przejdą przez proces tworzenia projektu społecznego lub biznesowego, nad którym czuwać będzie prowadzący - doświadczony trener praktyk. Na koniec semestru odbędzie się tzw. Demo Night, podczas którego zespoły wszystkich 7 grup zajęciowych zaprezentują swoje projekty. Czego się nauczycie? ● Jak tworzyć innowacje (metoda Design Thinking, Blue Ocean Strategy), ● Planowania na modelu Lean Canvas, ● Analizy danych, prowadzenia wywiadów ● Budżetowania, ● Tworzenia prototypów, ● Pracy w grupie projektowej, ● Przedsiębiorczego myślenia. Na zajęciach posuszone zostaną tematyki związane z szerokopojętym AI. |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza:
PI/W 08 Rozumie różnice w podejściu marketingowym i sprzedażowym do klientów i rynku.
PI/W 02 Ma wiedzę o podstawach psychologicznego funkcjonowania w kontekście przedsiębiorczości i metodach wzmacniania indywidualnej przedsiębiorczości.
PI/W 01 Zna pojęcie przedsiębiorczości uwzględniające wiedzę z obszaru psychologii i biznesu.
Umiejętności:
PI/U 03 Potrafi identyfikować własne mocne strony oraz źródła wewnętrznych barier i zna sposoby radzenia sobie z wewnętrznymi barierami .
Kompetencje społeczne:
PI/K 06 Ma rozwiniętą ciekawość świata i wyobraźnię przedsiębiorczą.
PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.
PI, PII, PIII/ K 02 Wie kiedy i po co korzystać z pracy zespołowej.
Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości”
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach i stworzenie projektu.
Literatura
Daniel H. Pink, Drive. The Surprising Truth about what Motivates Us.
Daniel H. Pink, To Sell is Human. The Surprising Truth about Moving Others
Coyle Daniel, Kod talentu. Jak zostać geniuszem
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na oguny@inkubator.uw.edu.pl |
W cyklu 2023L:
Sale zajęciowe zostaną podane w późniejszym terminie. |
W cyklu 2024Z:
Spotkania stacjonarne odbywać się będą w Strefie Inkubatora UW (3. pietro), w budynku Biblioteki Uniwersyteckiej Uniwersytetu Warszawskiego. Pierwsze spotkanie (stacjonarnie) przewidziane jest na dzień 09.10.2024. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: