Matematyka szkolna II semestr 4501-SPSEM-MS2
Planimetria - dowodzenie, argumentowanie i zapisywanie rozumowań.
1. Kąty w kole. Wielokąty wpisane w okrąg..
2. Podobieństwo trójkątów.
3. Pola wielokątów.
Rozwiązywanie zadań tekstowych różnymi sposobami arytmetycznymi, bez użycia algebry.
Zapisywanie przeprowadzonych rozumowań i rozwiązań zadań.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka:
zna pojęcia i własności opisane w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie matematyki,
zna najważniejsze związki i twierdzenia wykorzystywane w rozwiązywaniu zadań i dowodzeniu,
zna metody rozwiązywania zadań z zakresu matematyki szkolnej.
Umiejętności
Student/ka:
rozwiązuje wieloma sposobami zadania z zakresu matematyki szkolnej,
analizuje i przeprowadza dowody stwierdzeń matematycznych,
zapisuje rozumowania i rozwiązania zadań, dbając o ich przejrzystość i zrozumiałość.
Postawy
Student/ka:
rozumie i docenia znaczenie znajomości różnych sposobów rozwiązania zadania oraz zapisu rozumowania w sposób zrozumiały dla uczniów,
pogłębia i poszerza rozumienie matematyki swoje i uczniów dzięki podejmowaniu wyzwań związanych m.in. z rozwiązywaniem zadań konkursowych,
jest świadomy/a znaczenia stałego doskonalenia swoich umiejętności matematycznych.
Kryteria oceniania
Odpowiednia frekwencja, określona w „Szczegółowych zasadach studiowania na studiach podyplomowych „Szkoła Edukacji PAWF i UW”.
Wykonanie zadań realizowanych podczas zajęć oraz prac domowych, w szczególności:
Rozwiązanie na zajęciach podanych zestawów zadań.
Samodzielne rozwiązanie w domu i oddanie na piśmie do oceny kilku zadań z każdego tematu, wybranych z zestawów przekazanych przez prowadzącego.
Samodzielne rozwiązanie na zajęciach kilku zadań wskazanych przez prowadzącego spośród zadań oddanych do oceny.
Literatura
Guzicki W. (2013). Rozszerzony program matematyki w gimnazjum. Poradnik nauczyciela matematyki. Warszawa: ORE.
Kieza M. (2017). Zbiór zadań z geometrii przestrzennej. Kraków: Wydawnictwo Szkolne Omega.
Mason J., Burton L., Stacey K. (2005). Matematyczne myślenie. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne WSiP.
Polya G. (2009). Jak to rozwiązać? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: