MA Seminar: American Audiovisual Culture and Media (Seminarium magisterskie: Kultura audiowizualna i media w Stanach Zjednoczonych) 4219-ZS128-AM
Seminarium dotyczy szeroko pojętych tekstów amerykańskiej kultury audiowizualnej ostatnich kilku dekad (starsze teksty również są brane pod uwagę). Wśród nich mogą znajdować się:
* film (szczególnie po roku 1945) i film krótkometrażowy
* serial telewizyjny
* gry wideo i inne współczesne formy gier
* komiksy i powieści graficzne
* wideo muzyczne i narracje muzyczne
* teksty cyfrowe
* transmedia
Wśród możliwych tematów prac magisterskich znajdują się analizy narracji (tematy, postacie, motywy), medium, polityki (konteksty społeczne, ekonomiczne, seksualne etc) oraz aspektów estetycznych (wizualnych i dźwiękowych).
Rodzaj przedmiotu
seminaria magisterskie
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu tego kursu student:
1. WIEDZA
* posiada wiedzę dotyczącą najnowszej kultury audiowizualnej w USA
* rozróżnia różne media i formy amerykańskiej kultury audiowizualnej, w tym najnowsze zjawiska
* jest świadomy różnic pomiędzy poszczególnymi mediami audiowizualnymi oraz różnymi metodami analitycznymi stosowanymi w ich analizie
2. UMIEJĘTNOŚCI
* umie prawidłowo posługiwać się narzędziami krytycznymi
* potrafi formułować krytyczne argumenty w stosunku do kultury audiowizualnej w USA
* potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do analizy poszczególnych przejawów współczesnej kultury audiowizualnej w USA
* potrafi wyszukiwać źródła, formułować tezy i udowadniać je używając materiał dowodowy
3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE
* jest świadomy różnic kulturowych między USA a Europą
* jest otwarty na nowe zjawiska i idee w zakresie kultury audiowizualnej w USA
* rozumie i docenia rolę audiowizualności w kulturze Stanów Zjednoczonych oraz przemiany jakie zaszły w niej pod wpływem technik cyfrowych
Kryteria oceniania
Studenci otrzymują ocenę na podstawie postępów pracy nad pracą magisterską.
Praktyki zawodowe
nd
Literatura
Wybrane pozycje krytyczne:
* Alice Bell, Astrid Ensslin & Hans Kristian Rustad Analyzing Digital Fiction
* Andrew Darley Visual Digital Culture
* Katherine Hayles How We Think
* Linda Hutcheon A Theory of Adaptation
* Henry Jenkins Convergence Culture
* Jesper Juul Half-real. Video Games between Real Rules and Fictional Worlds
* Stephen Keane Cinetech: Film, Convergence, and New Media
* Brooks Landon The Aesthetics of Ambivalence. Rethinking Science Fiction Film in the Age of Electronic (Re)production
* Lev Manovich The Language of New Media
* John Richardson, Claudia Gorbman & Carol Vernallis The Oxford Handbook of New Audiovisual Aesthetics
* Robert C. Sickels American Film in the Digital Age
* Ethan Thompson and Jason Mittell How To Watch Television
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: