BA Seminar: Religion in the United States (Seminarium licencjackie: Religia w Stanach Zjednoczonych) 4219-ZS042
Zajęcia, podobnie jak w pierwszym semestrze, poświęcone są
procesowi badawczemu: mają na celu rozwinięcie
umiejętności szukania źródeł naukowych, ich oceny i wyboru,
a także formułowania twierdzeń i argumentów, w tym
sprawnego parafrazowania, streszczania, cytowania i
przypisywania źródeł. Po drugie, zajęcia omawiają wymogi
stawiane pracom licencjackim i proces recenzji. Po trzecie,
studenci i studentki zapoznają się z metodologiami studiów
kulturowych i medioznawstwa. W ramach zajęć studenci i
studentki piszą kolejne rozdziały pracy licencjackiej. Każdego
miesiąca studenci otrzymują informację zwrotną od
prowadzącego na temat postępów w pracy. Prowadzący
pomaga dobrać literaturę przedmiotu i sugeruje jej dobór w
stałym porozumieniu z piszącymi prace. Niektóre z nich są
dostępne w bibliografii sylabusa.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po kończeniu kursu, studentka lub student
Wiedza
- zna i rozumie metody, pojęcia i teorie związane ze studiami kulturowymi
- zna i rozumie fakty i zjawiska dotyczące kultury i religii w USA
-- rozumie współzależność kultury i polityki, relacje pomiędzy zjawiskami kulturowymi i społecznymi, interdyscyplinarny charakter badań amerykanistycznych
- zna procedury i normy procesu badawczego oraz wymagania stawiane pracom naukowym
- podstawowe zasady i pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, przede wszystkim dotyczące plagiatu i etyki akademickiej
Umiejętności
- potrafi sformułować problem badawczy i go wyjaśnić posługując się analizą źródeł oraz metodami i narzędziami badawczymi typowymi dla studiów kulturowych i nauk pokrewnych
- potrafi dobierać, interpretować i oceniać teksty źródłowe oraz literaturę przedmiotu
- potrafi zorganizować proces badawczy, wiodący do napisania pracy licencjackiej,
- potrafi prowadzić spójny i logiczny wywód na piśmie w języku angielskim; zna zasady edycji tekstu po angielsku
- umie dokumentować pracę w stylu Chicago i uniknąć plagiatu,
- umie zaprezentować swoje badania w przystępny i ciekawy sposób,
Kompetencje społeczne
- potrafi krytycznie odbierać treści dotyczące religii w USA przekazywane przez media i inne środowiska
- wykorzystywać zdobytą, interdyscyplinarną wiedzę dotyczącą religii w USA celem formułowania własnych opinii
- umie zorganizować swój proces badawczy,
- jest w stanie właściwie zaplanować i przeprowadzić analizę
kulturoznawczą / medioznawczą na wybranym przykładzie,
- umie z szacunkiem oceniać pracę innych i twórczo ją
krytykować.
Kryteria oceniania
aktywność na zajęciach i zadania domowe 20%. Projekt
semestralny 70% (projekt badawczy 5%, bibliografia 10%,
zarys pracy 5%, pierwsza wersja pracy semestralnej 40%,
druga wersja pracy semestralnej 10%). Prezentacja projektu
10%.
Literatura
Chaves M., American Religion. Contemporary Trends,
Princeton University Press 2011.
Dawkins R., God Delusion, Bantam Press, London 2006.
Eck D., A New Religious America. How a “Christian
Country” Has Become the World’s Most Religiously Diverse
Nation, HarperCollins, 2001.
Global and Local Televangelism, Palgrave 2012.
Harris S., End of Faith, W.W. Norton, 2004
Inglehart R., Religious Sudden Declain,
Philip Kitcher, Life After Faith: The Case for Secular
Humanism , Yale University Press, 2014.
Abraham Joshua Heschel, No Religion Is an Island,
Nesci D., Revisiting Jonestown, Lexington Books, Lanham
2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: