BA Seminar: Ethnicity and Migration in Culture and Literature 4219-ZS039
„Wszyscy jesteśmy migrantami” — oświadczył pisarz Moshin Hamid w swojej nagradzonej powieści Exit West. Jakkolwiek kontrowersyjne może być to stwierdzenie, wskazuje ono na kluczowe znaczenie migracji i granic dla naszego życia i globalnej przyszłości. Seminarium pomaga zgłębić kwestie migracji, wygnania, statusu uchodźcy w USA w różnych reprezentacjach kulturowych, a także kwestie etniczności i rasy, płci i seksualności, ściśle związane z reżimami migracyjnymi oraz w dialogu z innymi osobami studiującymi napisać kolejne części pracy licencjackiej i przygotować się do jej obrony.
Praca na seminarium odbywa się według starannie opracowanego harmonogramu, by zagwarantować, że osoby studiujące ukończą kolejne etapy pisania pracy licencjackiej na czas i napiszą w terminie pracę licencjacką. Z tego względu duża część zajęć ma charakter warsztatowy: przygotowanie postera reprezentującego kolejny rozdział, sesja feedbackowa, warsztat służący opracowaniu wstępu czy coachingowy- przygotowanie się do obrony.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student/ka zna/rozumie
- światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe - właściwe dla kulturoznawczych i literackich studiów nad etnicznością i migracją w USA oraz ich metodologię badań naukowych
- zasady publicznej własności wyników działalności naukowej, z uwzględnieniem zasad ochrony własności intelektualnej
- zasady konstrukcji pracy licencjackiej
UMIEJĘTNOŚCI
Student/ka potrafi
- wykorzystywać wiedzę z dziedziny studiów kulturoznawczych i literackich nad migracjami i etnicznością w USA i do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności:
- definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą,
- rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować,
- wnioskować na podstawie wyników badań naukowych
-komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym
-uczestniczyć w dyskursie naukowym
-zaplanować pracę nad dłuższym projektem
-skonstruować rozdział pracy licencjackiej
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student/ka potrafi
- sformułować własne krytyczne opinie na temat kwestii związanych ze studiami kulturoznawczymi i literackimi nad migracjami i etnicznością w USA
- wykorzystywać zdobytą, interdyscyplinarną wiedzę z zakresu kultury i literatury USA celem formułowania własnych opinii
- Pracować w grupie, w tym z wyczuciem i uwzględnieniem potrzeb emocjonalnych innych dawać feedback do pracy
Kryteria oceniania
Obecność (możliwość 2 zajęć nieusprawiedliwionych)
aktywność na zajęciach - 10%
całość zaplanowanej pracy licencjackiej - wersja pierwsza - 90%*
Skala oceniania:
0-59- nzal
60-100 - zal
Literatura
Booth, Wayne C., Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams. The craft of research. Chicago: University of Chicago Press, 2003.
Burgett, Bruce, and Glenn Hendler, ed. Keywords for American Cultural Studies. New York: NYU Press, 2020.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: