BA Seminar: Visual Narratives in American Culture 4219-ZS033
Celem seminarium jest przygotowanie pracy licencjackiej. Podczas zajęć będziemy pracować nad warsztatem badawczym i umiejętnościami akademickiego pisania.
Choć kultura wizualna obejmuje różne media, szczególnie mile widziane jest zainteresowanie komiksem. W analizie wybranych tekstów kultury skupimy się na roli płci, klasy, rasy i sprawności w wybranych narracjach.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po kończeniu kursu, studentka lub student:
Wiedza
- zna specjalne wymagania stawiane pracom naukowym,
- zna procedury i normy procesu badawczego,
- zna różnice między naukowym i nienaukowym tekstem, źródłem, językiem,
- rozumie kwestię uczciwości akademickiej i własności intelektualnej,
- rozumie najważniejsze pojęcia związane ze studiami kulturowymi i kulturą wizualną.
Umiejętności
- potrafi zorganizować proces badawczy, wiodący do napisania pracy licencjackiej,
- posiada umiejętności niezbędne do oceny źródeł (w tym źródła pierwotne i literatura przedmiotu),
- potrafi prowadzić spójny i logiczny wywód na piśmie,
- umie dokumentować pracę w stylu Chicago i uniknąć plagiatu,
- umie zaprezentować swoje badania w przystępny i ciekawy sposób,
- zna zasady edycji tekstu po angielsku.
Kompetencje
- umie zorganizować swój proces badawczy,
- jest w stanie właściwie zaplanować i przeprowadzić analizę tekstu kultury wizualnej na wybranym przykładzie,
- ma świadomość skutków plagiatu,
- umie z szacunkiem oceniać pracę innych i twórczo ją krytykować.
Kryteria oceniania
W celu zaliczenia należy złożyć pracę licencjacką.
Literatura
Booth, Wayne C. et al. The Craft of Research. Chicago: The University of Chicago Press, 1995.
The Chicago Manual of Style. The Essential Guide for Writers, Editors, and Publishers. 15th Edition.
Kirszner, Laurie G., and Stephen R. Mandell. The Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide, Boston: Bedford/St. Martin’s, 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: