BA Seminar: Cultural/Media Studies (Seminarium licencjackie: Badania kulturowe/badania nad mediami) 4219-ZS023
Zajęcia stanowią kontynuację proseminarium z dziedziny studiów kulturowych i badań nad mediami. Studentki i studenci pracują nad pozostałymi rozdziałami swoich prac licencjackich. Celem zajęć jest doskonalenie warsztatu badawczego i umiejętności pisarskich, pogłębianie znajomości metodologii oraz wzajemne wspieranie się w pokonywaniu napotkanych w procesie badawczym i pisarskim trudności.
Rodzaj przedmiotu
seminaria licencjackie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student/ka
Wiedza
- zna terminologię, metody, narzędzia i techniki pozyskiwania danych, wybrane tradycje, szkoły badawcze oraz kierunki rozwoju właściwe dla nauk o kulturze i religii i do badań zjawisk kulturowych i społecznych w Stanach Zjednoczonych
- w zaawansowanym stopniu wybrane fakty i zjawiska dotyczące kultury i mediów Stanów Zjednoczonych oraz dotyczące ich metody i teorie
- posiada wiedzę pozwalającą na integrowanie różnych perspektyw w zakresie badania kultury i mediów USA
- rozumie złożoność badań nad kulturą i mediami w USA oraz konieczność czerpania z innych dyscyplin naukowych w celu stworzenia podstaw i kontekstów do tych badań
- zna wytwory kultury amerykańskiej i charakterystyczne dla nich konteksty historyczne, społeczne i polityczne
- zna podstawowe zasady i pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, przede wszystkim dotyczące plagiatu i etyki akademickiej
Umiejętności
- formułować i rozwiązywać złożone problemy badawcze, rozpoznawać, rozumieć, interpretować i analizować przyczyny oraz przebieg zjawisk kulturowych w Stanach Zjednoczonych przy wykorzystaniu źródeł oraz standardowych metod i narzędzi badawczych w ramach nauk humanistycznych
- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na ich podstawie krytyczne sądy
- potrafi pod kierunkiem opiekuna naukowego organizować proces badawczy, wiodący do napisania pracy licencjackiej
- potrafi komunikować się na tematy związane z kultura i mediami w USA z użyciem specjalistycznej terminologii
- potrafi przygotowywać prace ustne i pisemne w języku angielskim dotyczące zagadnień związanych z kultura i mediami w USA
Kompetencje społeczne
- jest gotów krytycznie odbierać treści dotyczące kultury i mediów w USA przekazywane przez media i inne środowiska
- jest gotów wykorzystywać zdobytą, interdyscyplinarną wiedzę dotyczącą kultury i mediów w USA celem formułowania własnych opinii
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia zajęć jest złożenie kompletnej pracy licencjackiej.
Literatura
Booth, Wayne C. et al. The Craft of Research. Chicago: The University of Chicago Press, 1995.
The Chicago Manual of Style. The Essential Guide for Writers, Editors, and Publishers. 15th Edition.
Kirszner, Laurie G., and Stephen R. Mandell. The Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide, Boston: Bedford/St. Martin’s, 2015.
Lipson, Charles. How to Write a BA Thesis. A Practical Guide. Chicago: cUP, 2005.
Turabian, Kate. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations.
Taylor, Lisa and Andrew Willis. Media Studies: Texts, Institutions, Audiences. Wiley-Blackwell, 1999.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: