Academic Writing B2+ (Pisanie tekstów akademickich B2+) 4219-ZP201
Academic Writing B2+ to zaawansowany i praktyczny kurs, który rozwija takie jak umiejętności jak krytyczne czytanie i pisanie tesktów akademickich, precyzyjne formułowanie pytań i celów badawczych, prowadzenie spójnej argumentacji, a także doskonalenie metod badawczych (praca z bazami publikacji naukowych i archiwami).
METODY PRACY :
- zajęcia w grupie (dokładny plan zajęć zostanie przedstawiony na pierwszych zajęciach)
- konsultacje indywidualne z wykładowcą/wykładowczynią
- praca w parach i mniejszych grupach nad pracami studentek/studentów (peer-review)
- dyskusje
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu tego kursu student/ka:
WIEDZA
- rozumie, na czym polega akademicki styl i czym jest poprawna struktura tekstu akademickiego;
- wie, czym jest praca badawcza, na czym polega szukanie i wykorzystanie źródeł, jak uniknąć popełnienia plagiatu i zna zasady uczciwości akademickiej;
- zna zasady i konwencje opracowania bibliografii i przypisów;
UMIEJĘTNOŚCI
- potrafi rozróżniać teksty pisane w różnych stylach (styl akademicki a styl potoczny);
- potrafi rozpoznać źródła przydatne w pracy akademickiej;
- potrafi napisać poprawnie tekst akademicki z bibliografią i przypisami
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- potrafi pracować w grupie;
- jest otwarty na różne wizje kultury;
- potrafi zająć własne stanowisko wobec wybranych kontrowersji kulturowych i społecznych w Stanach Zjednoczonych;
- umie ocenić pracę kolegów i koleżanek oraz zaproponować poprawki do ich tekstów.
- jest uwrażliwiony na kwestie dyskryminacji w języku;
- posiada umiejętność pracy w parach i w grupie;
- umie ocenić pracę kolegów i koleżanek oraz zaproponować poprawki do ich tekstów.
Kryteria oceniania
40% Pisemne zadania na zajęciach
40% Zadania domowe
20% Aktywny udział w zajęciach
Skala ocen:
0-60 – 2
60-70 – 3
71-75 – 3,5
76-85 – 4
86-90 – 4,5
91-95 – 5
96-100 – 5!
Literatura
Eric Hayot, The Elements of Academic Style
Gregory Colomb et al., The Craft of Research
Helen Sword, Stylish Academic Writing
Kate Turabian, A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations
John M. Swales and Christine B. Feak, Academic Writing for Graduate Students, 3rd ed.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: