Proseminar: Popular Genres in Literature (Proseminarium: popularne gatunki literackie) 4219-ZP050
Zajęcia, po pierwsze, poświęcone są procesowi badawczemu: mają na celu rozwinięcie umiejętności szukania źródeł naukowych, ich oceny i wyboru, a także formułowania twierdzeń i argumentów, w tym sprawnego parafrazowania, streszczania, cytowania i przypisywania źródeł. Po drugie, zajęcia omawiają wymogi stawiane pracom licencjackim i proces recenzji. Po trzecie, studenci i studentki zapoznają się z metodologiami kulturoznawstwa, literaturoznawstwa, teorii gatunków literackich i gender i queer studies.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po kończeniu kursu, studentka lub student
Wiedza
- zna specjalne wymagania stawiane pracom naukowym,
- zna procedury i normy procesu badawczego,
- zna różnice między naukowym i nienaukowym tekstem, źródłem, językiem,
- rozumie kwestię uczciwości akademickiej i własności intelektualnej,
Umiejętności
- potrafi zorganizować proces badawczy, wiodący do napisania pracy licencjackiej,
- posiada umiejętności niezbędne do oceny źródeł (w tym źródła pierwotne i literatura przedmiotu),
- potrafi prowadzić spójny i logiczny wywód na piśmie,
- umie dokumentować pracę w stylu Chicago i uniknąć plagiatu,
- umie zaprezentować swoje badania w przystępny i ciekawy sposób,
- zna zasady edycji tekstu po angielsku.
Kompetencje
- umie zorganizować swój proces badawczy,
- jest w stanie właściwie zaplanować i przeprowadzić analizę kulturoznawczą / medioznawczą na wybranym przykładzie,
- ma świadomość skutków plagiatu,
- umie z szacunkiem oceniać pracę innych i twórczo ją krytykować.
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach i zadania domowe 20%
Projekt badawczy licencjatu 20%
Pierwszy rozdział licencjatu 50% (w tym przegląd literatury 10%, pierwsza wersja rozdziału 40%)
Prezentacja projektu 10%.
Literatura
Booth, Wayne C. et al. The Craft of Research. Chicago: The University of Chicago Press, 1995.
The Chicago Manual of Style. The Essential Guide for Writers, Editors, and Publishers. 15th Edition.
Kirszner, Laurie G., and Stephen R. Mandell. The Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide, Boston: Bedford/St. Martin’s, 2015.
Nealon, Jeffrey, and Susan Searls Giroux. The Theory Toolbox: Critical Concepts for the Humanities, Arts, and Social Sciences, Rowman and Littlefield Publishers, 2012.
Turabian, Kate. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations.
Tyosn, Lois. Critical Theory Today: A User-Friendly Guide, Routledge, 2006.
Williams, Joseph M. Style: Toward Clarity and Grace. Chicago: The University of Chicago Press, 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: