Proseminar: Cities and Immigrants - Social Studies 4219-ZP036
1. Wprowadzenie i przegląd tematyki
2. Miasta i imigranci w serialu Jane the Virgin
3. Wybór obszaru badań, tematu i pytania badawczego. Czytanie, czytanie, czytanie (i robienie notatek). Biblioteki BUW i ASC.
Babbie, How do we know that we know
4. West Side Story (2021) – odnajdywanie i rozumienie społecznych i politycznych odniesień w filmie:
https://www.lincolncenter.org/feature/legacies-of-san-juan-hill/the-ground-beneath-lessemgreaterwest-side-storylessemgreater
5. Warsztaty z obsługi Statistical Atlas
6. Wybór obszaru badań, tematu i pytania badawczego. Czytanie, czytanie, czytanie.
Umberto Eco, Jak wybrać temat
7. Prowadzenie badań: literatura akademicka a źródła pierwotne. Warsztaty z zasobów online BUW
8. Format pracy licencjackiej. Wymagania
9. Konsultacje indywidualne – wybór tematu i rekomendacje literatury
10. Prezentacja w klasie tematów badań studentów
11. Przegląd literatury. Przygotowanie adnotowanej bibliografii 10 pozycji literatury AKADEMICKIEJ. Warsztaty
12. Przygotowanie projektu pracy BA
Babbie, Practice of Social Research
13. Konsultacje indywidualne – rekomendacje dotyczące propozycji badawczej
14–15. Prezentacje w klasie propozycji badawczych i postępów studentów
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu tego kursu studenci będą potrafili:
Wiedza:
są świadomi szczególnych wymagań stawianych pracom naukowym;
znają procedury i normy regulujące proces badań naukowych;
rozróżniają teksty, źródła i język akademicki od nieakademickiego;
rozumieją kwestie związane z uczciwością akademicką oraz własnością intelektualną innych osób;
znają najważniejsze fakty dotyczące imigracji i miast w USA;
rozumieją podstawowe pojęcia z zakresu badań nad imigracją i urbanistyką.
Umiejętności:
potrafią zorganizować podstawowy proces badawczy prowadzący do napisania pracy licencjackiej;
posiadają umiejętności wyszukiwania i oceny źródeł pierwotnych i wtórnych;
potrafią skonstruować spójny i logiczny argument;
potrafią dokumentować źródła w sposób akademicki (zgodnie ze stylem chicagowskim) oraz unikać plagiatu;
potrafią przedstawić wyniki swoich badań w formie akademickiej (pisemnej i ustnej);
znają podstawowe zasady redagowania pracy dyplomowej w języku angielskim.
Kompetencje:
potrafią zorganizować własny proces badawczy;
potrafią publicznie zaprezentować cele i wyniki swoich badań;
są świadomi możliwych konsekwencji plagiatu;
potrafią udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej innym w sposób pełen szacunku.
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach oraz zadania domowe – 20%
Adnotowana bibliografia – 25%
Projekt pracy BA – 35%
Prezentacja na zajęciach – 20%
Literatura
1. Jane the Virgin, TV series (Netflix), fragments
2. Juan Piñón, Jane the Virgin. Harvard Review of Latin America, https://revista.drclas.harvard.edu/jane-the-virgin/
3. Julia Foulkes, The Ground Beneath the West Side Story, https://www.lincolncenter.org/feature/legacies-of-san-juan-hill/the-ground-beneath-lessemgreaterwest-side-storylessemgreater
3. Earl Babbie, The Practice of Social Research, fragments
4. Umberto Eco, How to Write an MA Thesis, fragments
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: