Proseminar: American Literature in the Times of Crisis 4219-ZP035
Proseminarium w semestrze zimowym ma na celu przygotowanie studentów do samodzielnego prowadzenia badań oraz napisania pracy licencjackiej w semestrze letnim. Obszar tematyczny dotyczyć będzie związków literatury amerykańskiej oraz kryzysów społeczno-politycznych takich jak między innymi wojna, pandemia, kryzys ekologiczny, niesprawiedliwość społeczna, czy kryzys migracyjny. Podczas zajęć studenci rozwiną swój warsztat badawczy oraz umiejętności retoryczne, nauczą się efektywnie planować proces pisania, pracować z materiałami źródłowymi, formułować tezę oraz prowadzić spójną argumentację. Zajęcia pomogą studentom rozwinąć zarówno umiejętności krytycznego czytania tekstów literackich oraz tekstów kultury, jak i pisania akademickiego.
Wybrane zagadnienia:
- Jak wybrać materiały źródłowe i przygotować bibliografię?
- Jak czytać (analitycznie), żeby lepiej pisać (krytycznie)?
- Jak wybrać temat pracy?
- Jak zaplanować proces pisania i przygotować szkic pracy?
- Na czym polega redakcja i korekta tekstu?
- Jak sformułować dobrą tezę oraz prowadzić spójną argumentację? Jak uniknąć pisania deskryptywnego?
- Dlaczego umiejętność parafrazowania jest tak istotna?
- Czym charakteryzują się dobry wstęp i zakończenie?
- Jak wykorzystać w praktyce znajomość teorii literatury i kulturoznawczych metod badawczych?
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student(ka):
- wie, jak zaplanować proces pisania rozdziałów i wybrać dobry temat pracy licencjackiej
- zna konwencje pisania akademickiego i sporządzania bibliografii
- wie, jak wykorzystać w swojej pracy materiały źródłowe
- wie, jak unikać plagiatu i rozumie standardy uczciwości akademickiej
- rozumie znaczenie literatury amerykańskiej w szerszym kontekście historycznym i społeczno-kulturowym
UMIEJĘTNOŚCI
Student(ka)
- potrafi dokonać krytycznej analizy tekstów literackich i tekstów kultury
- potrafi zawęzić temat pracy licencjackiej
- potrafi formułować i rozwijać tezę oraz prowadzić spójną argumentację
- potrafi przygotowywać konspekt pracy i bibliografię
- potrafi przygotowywać opracowania pisemne w języku angielskim
- uczestniczy pod kierunkiem opiekuna w przygotowaniu projektów badawczych dotyczących USA
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student(ka)
- umie pracować w grupie i dyskutować na złożone i często kontrowersyjne tematy społeczno-kulturowe z szacunkiem dla opinii innych studentów/studentek
Kryteria oceniania
Aktywne uczestnictwo w zajęciach: 35%
Online assignments: 20%
Wstępny outline pracy: 30%
Wstępna bibliografia: 15%
Skala oceniania:
0-60 – 2
60-70 – 3
71-75 – 3,5
76-85 – 4
86-90 – 4,5
91-95 – 5
96-100 – 5!
Literatura
- wybrane teksty literackie i kulturoznawcze z naciskiem na XX i XXI wiek
- wybrane teksty z obszaru socjologii literatury
- Stephen Bailey, Academic Writing for International Students
- Wayne Booth, The Craft of Research
- Michael Harvey, The Nuts and Bolts of College Writing
- Judith Nadell et. al. The Longman Writer: Rhetoric and Reader
- The Purdue Writing Lab, https://owl.purdue.edu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: