Proseminar: Visual Narratives in American Culture (Proseminarium: narracje wizualne w kulturze amerykańskiej) 4219-ZP034
Celem proseminarium jest zapoznanie się z procesem badawczym niezbędnym do napisania pracy licencjackiej. Studentki i studenci dowiedzą się jak przygotować plan pracy, szukać źródeł i dokonywać ich selekcji, a także jak skonstruować tezę i poprzeć ją argumentami. Pod koniec kursu studentki i studenci przedstawią projekty swoich prac licencjackich, a także złożą konspekty i szkice pierwszego rozdziału.
Podczas proseminarium studentki i studenci zapoznają się z metodologią kulturoznawstwa. Choć kultura wizualna obejmuje różne media, szczególnie mile widziane jest zainteresowanie komiksem. W analizie wybranych tekstów kultury skupimy się na roli płci, klasy, rasy i sprawności w wybranych narracjach.
Rodzaj przedmiotu
proseminaria
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Po kończeniu kursu, studentka lub student
- zna specjalne wymagania stawiane pracom naukowym,
- zna procedury i normy procesu badawczego,
- zna różnice między naukowym i nienaukowym tekstem, źródłem, językiem,
- rozumie kwestię uczciwości akademickiej i własności intelektualnej,
- rozumie najważniejsze pojęcia związane ze studiami kulturowymi i kulturą wizualną.
Umiejętności:
Po kończeniu kursu, studentka lub student
- potrafi zorganizować proces badawczy, wiodący do napisania pracy licencjackiej,
- posiada umiejętności niezbędne do oceny źródeł (w tym źródła pierwotne i literatura przedmiotu),
- potrafi prowadzić spójny i logiczny wywód na piśmie,
- umie dokumentować pracę w stylu Chicago i uniknąć plagiatu,
- umie zaprezentować swoje badania w przystępny i ciekawy sposób,
- zna zasady edycji tekstu po angielsku.
Kompetencje:
Po kończeniu kursu, studentka lub student
- umie zorganizować swój proces badawczy,
- jest w stanie właściwie zaplanować i przeprowadzić analizę tekstu kultury wizualnej na wybranym przykładzie,
- ma świadomość skutków plagiatu,
- umie z szacunkiem oceniać pracę innych i twórczo ją krytykować.
Kryteria oceniania
20%: aktywność na zajęciach (praca w grupach, aktywność podczas dyskusji) i zadania domowe
10%: prezentacja projektu
70%: projekt semestralny (przegląd literatury 10%, projekt badawczy 10%, pierwsza wersja pracy semestralnej 40%, druga wersja pracy semestralnej 10%)
Skala ocen:
poniżej 60 - 2
60-67 - 3
68-74 - 3+
75-82 - 4
83-89 - 4+
90-100 - 5
Literatura
Booth, Wayne C. et al. The Craft of Research. Chicago: The University of Chicago Press, 1995.
The Chicago Manual of Style. The Essential Guide for Writers, Editors, and Publishers. 15th Edition.
Kirszner, Laurie G., and Stephen R. Mandell. The Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide, Boston: Bedford/St. Martin’s, 2015.
Turabian, Kate. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations.
Taylor, Lisa and Andrew Willis. Media Studies: Texts, Institutions, Audiences. Wiley-Blackwell, 1999.
Williams, Joseph M. Style: Toward Clarity and Grace. Chicago: The University of Chicago Press, 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: