Proseminar: Cultural/Media Studies (Proseminarium: Badania kulturowe/badania nad mediami) 4219-ZP016
Zajęcia, po pierwsze, poświęcone są procesowi badawczemu: mają na celu rozwinięcie umiejętności szukania źródeł naukowych, ich oceny i wyboru, a także formułowania twierdzeń i argumentów, w tym sprawnego parafrazowania, streszczania, cytowania i przypisywania źródeł. Po drugie, zajęcia omawiają wymogi stawiane pracom licencjackim i proces recenzji. Po trzecie, studenci i studentki zapoznają się z metodologiami studiów kulturowych i medioznawstwa.
W ramach zajęć studenci i studentki skończą jeden rozdział przyszłej pracy licencjackiej.
Rodzaj przedmiotu
proseminaria
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po kończeniu kursu, studentka lub student
Wiedza
- rozumie najważniejsze pojęcia i zna teorie i metody badawcze związane ze studiami kulturowymi / medioznawstwem,
- zna specjalne wymagania stawiane pracom naukowym,
- zna procedury i normy procesu badawczego,
- zna różnice między naukowym i nienaukowym tekstem, źródłem, językiem,
- rozumie kwestię uczciwości akademickiej i własności intelektualnej, ma świadomość skutków plagiatu
Umiejętności
- właściwie zaplanować i przeprowadzić analizę kulturoznawczą / medioznawczą na wybranym przykładzie
- potrafi zorganizować proces badawczy, wiodący do napisania pracy licencjackiej,
- posiada umiejętności niezbędne do oceny źródeł (w tym źródła pierwotne i literatura przedmiotu),
- potrafi prowadzić spójny i logiczny wywód na piśmie w języku angielskim,
- umie dokumentować pracę w stylu Chicago i uniknąć plagiatu,
- umie zaprezentować swoje badania w przystępny i ciekawy sposób,
- zna zasady edycji tekstu po angielsku.
Kompetencje społeczne:
- umie z szacunkiem oceniać pracę innych i twórczo ją krytykować.
Kryteria oceniania
aktywność na zajęciach i zadania domowe 20%
Projekt semestralny 70% (projekt badawczy 5%, przegląd literatury 10%, zarys pracy 5%, pierwsza wersja pracy semestralnej 40%, druga wersja pracy semestralnej 10%)
Prezentacja projektu 10%.
Tabela ocen:
Do 60pkt - 2 (niedostateczny)
60-67 - 3 (dostateczny)
68-74 - 3+
75-82 - 4 (dobry)
83-89 - 4+
90-100 - 5 (bardzo dobry)
Literatura
Booth, Wayne C. et al. The Craft of Research. Chicago: The University of Chicago Press, 1995.
The Chicago Manual of Style. The Essential Guide for Writers, Editors, and Publishers. 15th Edition.
Kirszner, Laurie G., and Stephen R. Mandell. The Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide, Boston: Bedford/St. Martin’s, 2015.
Turabian, Kate. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations.
Taylor, Lisa and Andrew Willis. Media Studies: Texts, Institutions, Audiences. Wiley-Blackwell, 1999.
Williams, Joseph M. Style: Toward Clarity and Grace. Chicago: The University of Chicago Press, 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: