Proseminar: Subversion and Transgression in American Popular Culture (Subwersja i transgresja w amerykańskiej kulturze popularnej) 4219-ZP012
Proseminarium poświęcone jest zapoznaniu z kolejnymi etapami procesu badawczego prowadzącego do napisania i obronienia pracy licencjackiej. W ramach kursu zapoznamy się z głównymi wymogami i zasadami przygotowania pracy licencjackiej, poznamy metody prowadzenia badań naukowych, sposoby dobierania źródeł, opracowywania planu pracy i unikania błędów warsztatowych. Przygotowywany w trakcie proseminarium – a następnie kontynuowany w ramach seminarium licencjackiego – projekt pracy licencjackiej będzie stanowić krytyczne omówienie przykładów subwersji i transgresji w amerykańskiej kulturze, a więc pogłębioną analizę wybranego zjawiska społeczno-kulturowego lub tekstu kultury kontestującego zastany porządek społeczny bądź proponujący przekroczenie obowiązujących norm i zasad. Celem zajęć jest również przybliżenie studentkom i studentom metodologii antropologii kulturowej i krytycznych studiów kulturowych (m.in. teoria gender, queer studies).
Rodzaj przedmiotu
proseminaria
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza
*Student(ka) zna różnicę pomiędzy akademickim i nieakademickim tekstem, źródłami, językiem
*Student(ka) jest zaznajomiony z kwestiami uczciwości akademickiej i rzetelności badawczej
*Student(ka) zna język, wymogi formalne i podstawy edycji pracy licencjackiej
Umiejętności
*Student(ka) umie zaplanować kolejne etapy procesu badawczego, skutkujący napisaniem pracy licencjackiej
*Student(ka) potrafi odróżnić rodzaje i zastosowania źródeł
*Student(ka) potrafi wykorzystać teorie z zakresu antropologii kulturowej, krytycznych studiów kulturowych, teorii gender i queer do analizy tekstów kultury
*Student(ka) umie przygotować pracę w stylu Chicago i uniknąć plagiatu
Kompetencje
*Student(ka) potrafi zaplanować i przeprowadzić proces badawczy
*Student(ka) umie z szacunkiem oceniać prace innych i krytycznie ją oceniać
*Student(ka) jest przygotowany do pracy z promotorem nad pracą licencjacką
Kryteria oceniania
1) Obecność i aktywny udział w zajęciach: 20 punktów
2) Portfolio zadań wykonanych w semestrze: 40 punktów
- notatki badawcze
- przykład streszczenia, parafrazy, cytowania
- teza
- konspekt pracy
- bibliografia
3) Roboczy fragment rozdziału pracy: 40 punktów
Aby zaliczyć kurs, student(ka) musi uzyskać minimalną liczbę 60 punktów.
Oceny:
90-100: 5
85-89: 4+
78-84: 4
68-77: 3+
60-67: 3
Literatura
Literatura krytyczna zostanie dobrana pod kątem zainteresowań badawczych studentek i studentów.
Wybrana literatura i źródła internetowe:
*Booth, Wayne C., Gregory G. Colomb and Joseph M. Willaims. The Craft of Research. The University of Chicago Press 2008.
*Joseph, Williams. Style: Ten Lessons in Clarity & Grace. HarperCollins College Publishers 1994.
*Purdue Online Writing Lab: https://owl.purdue.edu/owl/purdue_owl.html
*University of British Columbia, Academic Success Centre: https://www.unbc.ca/academic-success-centre/online-writing-resources
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: