Academic Writing II (Pisanie tekstów akademickich II) 4219-ZP002
Kurs praktyczny. Celem jest wyposażenie uczestników w umiejętności potrzebne do pisania prac akademickich w języku angielskim. Drugi semestr poświęcony jest przede wszystkim pracy ze źródłami - szukanie, ocena, wykorzystanie, analiza i dokumentowanie źródeł. Przyglądając się szczegółowo wybranym artykułom naukowym, studenci nauczą się czytać, rozumieć a docelowo także pisać teksty akademickie.
METODY PRACY :
- zajęcia w grupie (dokładny plan zajęć zostanie rozdany na pierwszym spotkaniu z prowadzącym).
- konsultacje indywidualne
- praca w parach i mniejszych grupach nad pracami studentów.
Wymagane prace:
- abstract and annotated bibliography
- revised research paper
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
UMIEJĘTNOŚCI
- potrafi napisać poprawnie tekst akademicki w języku angielskim wyposażony w bibliografię i przypisy, używając stylu akademickiego i poprawnej struktury tekstu akademickiego
- potrafi rozróżniać teksty pisane w różnych stylach (styl akademicki a styl potoczny);
- umie szukać i wykorzystywać źródła oraz rozpoznać źródła przydatne w pracy akademickiej
- umie używać terminologii odnoszącej się do pisania akademickiego
- zna zasady i konwencje opracowania bibliografii i przypisów;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- potrafi pracować w grupie i w parach
- jest otwarty na różne wizje kultury i uwrażliwiony na kwestie dyskryminacji w języku
- potrafi zająć własne stanowisko wobec wybranych kontrowersji kulturowych i społecznych w Stanach Zjednoczonych;
- potrafi krytycznie odbierać treści dotyczące USA przekazywane przez media
- umie ocenić pracę kolegów i koleżanek oraz zaproponować poprawki do ich tekstów, formułując własne opinie
- zna i dba o standardy etyki akademickiej i wie, jak unikać popełnienia plagiatu
Kryteria oceniania
40% Portfolio (złożenie ostatecznej wersji pracy)
20% Wstępna wersja pracy pisemnej
10% Projekt pracy pisemnej
30% Obecność, udział w zajęciach, praca na zajęciach, zadania domowe
Literatura
Kirszner, Laurie G. and Stephen R. Mandell. Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide
Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students
Booth, Wayne C. et al. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, 7th ed.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: