Academic Writing I (Pisanie tekstów akademickich I) 4219-ZP001
Pisanie tekstów akademickich I to kurs wprowadzający studentów w podstawy pisania na poziomie uniwersyteckim. Studenci zapoznają się z podstawami formy jaką jest esej, w tym z tematami takimi jak czytanie krytyczne, struktura eseju, planowanie tekstu, korekta, redakcja oraz wybrane zagadnienia dotyczące gramatyki i stylu na poziomie zaawansowanym. Głównym celem kursu jest przygotowanie przez studenta krótkiego, poprawnego eseju z jasnym tematem i tezą.
Tematy kursu
1. Co mówi tekst
2. Krytyczne czytanie
3. Odpowiadanie na tekst i kontrargumentacja
4. Teza i struktura eseju
5. Wstępna wersja i jej udoskonalanie
6. Edytowanie i korekta
7. Style i ton
8. Redakcja tekstu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student(ka):
UMIEJĘTNOŚCI
- umie krytycznie czytać i pisać w języku angielskim, w dyskursie akademickim
- umie używać terminologii odnoszącej się do pisania akademickiego
- potrafi skonstruować podstawowy esej akademicki
- umie sformułować temat oraz tezę eseju
- potrafi przygotować i poprawić krytyczny tekst na wskazany temat
KOMPETENCJE
- potrafi formułować opinie na złożone i nierzadko kontrowersyjne tematy, konfrontować je z opiniami innych w atmosferze wzajemnego szacunku
- potrafi krytycznie odbierać treści dotyczące USA przekazywane przez media
- potrafi dokonać krótkiej recenzji (peer review) pracy innych studentów oraz odnieść się do ich recenzji, formułując własne opinie
- potrafi zająć własne stanowisko wobec wybranych kontrowersji kulturowych i społecznych w Stanach Zjednoczonych
- zna i dba o standardy etyki akademickiej i wie, jak unikać popełnienia plagiatu
- potrafi pracować w grupie
Kryteria oceniania
40% Portfolio (złożenie ostatecznej wersji pracy)
30% Prace domowe
30% Praca podczas zajęć
Skala ocen:
0-60 – 2
60-70 – 3
71-75 – 3,5
76-85 – 4
86-90 – 4,5
91-95 – 5
96-100 – 5!
Literatura
Graff, Gerald and Cathy Birkenstein. They Say/I Say: The Moves That Matter in Academic Writing
Kirszner, Laurie G. and Stephen R. Mandell. Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide
Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students
Booth, Wayne C. et al. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, 7th ed.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: