New York, Chicago, Los Angeles. Social studies approach (Nowy Jork, Chicago, Los Angeles. Perspektywa nauk społecznych) 4219-SH0030
1. Wprowadzenie do zajęć. oglądanie filmu dokumentalnego The Fourth Partition.
2. Chicago. Film dokumentalny: The Fourth Partition
3. Chicago. Historia i współczesność. Literatura akademicka
4. Chicago. Film: The Untouchables lub South Side with You or Candyman
5. New York. Film dokumentalny: The City and the World
6. New York. History and the Present. Academic literature
7. New York. Film: In the Heights lub Wall Street: Money Never Sleeps
8. śródsemestralna ewaluacja i dyskusja n/t przygotowania esejów końcowych
9. Los Angeles. Film dokumentalny: LA Plays Itself
10. Los Angles. Historia i współczesność. Literatura akademicka
11. Los Angeles. Film: Mid 90s or Blade Runner
12. New York versus Los Angeles. Film The Marriage Story
13. Porównanie. Literatura akademicka
14. Porównanie. Literatura akademicka
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. WIEDZA: Podstawowa wiedza na temat historii społecznej i współczesności Chicago, Nowego Jorku i Los Angeles.
2. UMIEJĘTNOŚCI: Rozumienie literatury naukowej dotyczącej amerykańskich miast. Analiza filmów dokumentalnych i fabularnych z punktu widzenia ich przekazu społecznego i politycznego. Przygotowywanie pracy krótko omawiającej materiał na zajęcia. Przygotowanie krótkiego eseju naukowego.
3.KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Akademicka dyskusja - uprzejma i kompetentna.
Kryteria oceniania
1. Uczestnictwo i aktywny udział w dyskusji na zajęciach (30%).
2. Dwa krótkie (około 1 strony) prace omawiające materiał na zajęcia (30%, po 15% za każdy).
3. Esej końcowy: 2000-3000 słów, oparty na co najmniej 3 akademickich pracach omawianych na zajęciach (40%).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: