Political Communication in the US (Komunikacja polityczna w USA) 4219-SF046
Zajęcia obejmą następujące bloki tematyczne:
1. Wstęp do komunikacji politycznej
2. Definicje komunikacji politycznej
3. Perswazja polityczna
4. Partyjność w komunikacji politycznej
5. Kampanie wyborcze
6. Reklama polityczna
7. Debaty prezydenckie
8. Ghostwriting
9. Dyskurs w Internecie i mediach społecznościowych
10. Rola Pierwszej Damy
11. Satyra i parodia w komunikacji politycznej
12. Komunikacja polityczna w zglobalizowanym świecie
13. Komunikacja kryzysowa
14. Etyka w komunikacji politycznej
15. Komunikacja polityczna w praktyce - symulacja
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu studenci:
WIEDZA
- mają podstawową wiedzę na temat definicji komunikacji politycznej, jej rodzajów, historii i ewolucji
- rozumieją specyfikę komunikacji politycznej w USA
- mają podstawową wiedzę na temat symboli, marketingu politycznego i różnych aktorów w kampanii wyborczej, jak również roli mediów w kreowaniu wizerunku polityków
UMIEJĘTNOŚCI
- potrafią wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje z różnorodnych źródeł, dotyczące komunikacji politycznej
- potrafią ocenić integralność wizerunku polityków oraz skuteczność prowadzonej przez nich komunikacji politycznej
- potrafią odróżnić formy komunikacji politycznej w zależności od sytuacji, czasu i odbiorcy
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- są w stanie krytycznie oceniać przekazy medialne związane z komunikacją polityczną w USA
- potrafią zająć stanowisko w dyskusjach dotyczących komunikacji politycznej w USA
- są przygotowani do wykorzystania wiedzy pozyskanej w czasie zajęć w pracy zawodowej
Kryteria oceniania
Ocena zostanie dokonana na podstawie eseju na dowolny temat związany z komunikacją polityczną w USA oraz aktywności studentów podczas zajęć, w następującym stosunku:
Esej – 50%
Aktywność – 50%
Literatura
Literatura podstawowa:
A. Davis, Political Communication, A New Introduction for Crisis Times, Cambridge, Polity, 2019.
R.E. Denton, G.C. Woodward, Political Communication in America, Nowy Jork, Praeger, 1990.
T. Płudowski (red.), American Politics: Media and Election, Adam Marszałek, Toruń, 2005.
D.L. Helfert, Political Communication in Action: From Theory to Practice, Boulder, Lynne Rienner Publishers, 2017.
R.M. Perloff, The Dynamics of Political Communication. Media and Politics in a Digital Age, Nowy Jork - Londyn, Routledge, 2013.
Literatura uzupełniająca:
A. Davis, Political communication and social theory, Nowy Jork - Londyn, Routledge, 2010.
B. McNair, An introduction to political communication, Nowy Jork - Londyn, Routledge, 2011.
G.D. Rawnsley, Political communication and democracy, Nowy Jork, Palgrave Macmillan, 2005.
H.A. Semetko, M. Scammell (red.), The Sage handbook of political communication, Los Angeles, Sage, 2012.
J.S. Tuman, Political communication in American campaigns, Los Angeles, Sage Publications, 2008.
G. Wolfsfeld, Making sense of media and politics: five principles in political communication, Nowy Jork - Londyn, Routledge, 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: