Race and Ethnicity in American Comics 4219-SD0061
Przedmiot jest wprowadzeniem do sposobów, w jakie rasa i etniczność są przedstawiane oraz analizowane w amerykańskich (web)komiksach i powieściach graficznych. Na początku studenci i studentki nauczą się, jak czytać i interpretować komiksy. Następnie przyjrzymy się różnorodnym komiksom – od opowieści o superbohaterach po historie z codziennego życia – które poruszają kwestie rasy, etniczności i problemów społecznych. W trzeciej części kursu studenci i studentki przeprowadzą badania i zaprezentują wybrany przez siebie komiks, webkomiks lub powieść graficzną, stosując narzędzia i terminologię omawianą na zajęciach.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Student/-ka posiada wiedzę na temat wielokulturowych amerykańskich komiksów.
- Student/-ka zna terminologię związaną z analizą komiksów.
- Student/-ka zna wybranych amerykańskich autorów i ich twórczość.
Umiejętności:
- Student/-ka potrafi analizować komiksy.
- Student/-ka posiada umiejętność pracy w grupie w celu przygotowania prezentacji grupowej.
Kompetencje społeczne:
- Student/-ka potrafi współpracować i działać w grupie.
- Student/-ka potrafi formułować własne opinie na temat tekstów omawianych na zajęciach.
- Student/-ka uzupełnia i pogłębia swoją wiedzę na temat amerykańskich komiksów.
Kryteria oceniania
- Aktywność (20 punktów)
- Prezentacja (50 punktów)
- Praca pisemna (30 punktów)
Skala ocen:
0-60 – 2
60-70 – 3
71-75 – 3,5
76-85 – 4
86-90 – 4,5
91-95 – 5
96-100 – 5!
Literatura
Aldama, Frederick Luis, editor. Multicultural Comics: From Zap to Blue Beetle. University of Texas Press, 2010.
McCloud, Scott. Understanding Comics: The Invisible Art. Harper Collins, 1993.
Royal, Derek Parker. “Introduction: Coloring America: Multi-Ethnic Engagements with Graphic Narrative.” MELUS, vol. 32, no. 3, 2007, pp. 7–22. JSTOR, http://www.jstor.org/stable/30029789.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: