English/advanced level (Język angielski - zaawansowany) 4219-FL201
Zaawansowany kurs języka angielskiego na poziomie C1/C2, którego nadrzędnym celem jest zwiększyć kompetencje językowe niezbędne dla celów akademickich. Struktura kursu przewiduje wykształcenie umiejętności zarówno na polu mikrostruktury jak i makrostruktury języka.
Duży nacisk jest położony na zaznajomienie się z różnymi głosami w języku angielskim przez kontakt z literaturą piękną i literaturą faktu. Studenci i studentki będą poznawać formy, funkcje, grupy słownictwa i narzędzia stylistyczne poszczególnych form literackich i literatury faktu. Zdobytą wiedzę będą mogli zastosować w ćwiczeniach pisania kreatywnego oraz pisania dziennikarskiego i szeroko pojętej literatury faktu.
Wybrane moduły zajęć:
1) Zaawansowany akademicki angielski (według zapotrzebnia studenckiego)
2) Aspekty spójności tekstu (spójniki, struktura informacji)
3) Zaawansowane struktury językowe
4) Dyplomacja w języku angielskim i strategie rozwiązywania konfliktów
5) Debaty
6) Strategie czytania
7) Pisanie kreatywne
8) Literatura piękna i literatura faktu – praca z tekstem
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu tego kursu student:
WIEDZA
- zna zaawansowaną terminologię z zakresu badań nad USA w dziedzinie humanistyki i nauk społecznych w języku angielskim
- wie i rozumie jak różne formy języka angielskiego funkcjonują w kulturze amerykańskiej
UMIEJĘTNOŚCI
- potrafi komunikować się na tematy amerykanistyczne w mowie i piśmie (eseje, odpowiedzi, prezentacje) w języku angielskim na poziomie C1
- potrafi brać udział w dyskusji na tematy społeczne i kulturowe formułując poprawnie i wyczerpująco swoje opinie i zajmując stanowisko przy użyciu języka angielskiego
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- jest gotów do korzystania z różnorodnych form życia kulturalnego, w tym z anglojęzycznych mediów
- rozpoznaje i docenia wagę różnych rejestrów języka angielskiego w życiu codziennym
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach: 20%
Krótkie zadania pisemne: 80%
Skala ocen:
100-97: 5!
96-91: 5
90-84: 4+
83-78: 4
77-68: 3+
67-60: 3
59-0: 2
Praktyki zawodowe
---
Literatura
Macpherson, Robin. 2006. English for academic purposes. Warsaw, Poland: PWN.
Macpherson, Robin. 2006. English for writers and translators. Warsaw, Poland: PWN.
McCarthy, Michael & Felicity O’Dell. 2008. Academic vocabulary in use. Cambridge: CUP.
Porter, David. 2007. Check Your Vocabulary for Academic English. Bloomsbury.
Stevenson, Richard. 2010. Advanced Grammar for Academic Writing. Lulu Press.
Vince, Michael. 2004. Advanced Language Practice. Longman.
Wallwork, Adrian. 2013. English for Academic Research: Grammar, Usage and Style. Springer.
Wallwork, Adrian. 2016. English for Academic Research: Vocabulary Exercises. Springer.
Wybór tekstów literatury pięknej (np. E.A.Poe, N.K. Jemisin, T.Chiang, komiksy, powieści graficzne) oraz literatury faktu (np. Naomi Klein, dziennikarstwo śledcze, pisanie o naturze i ekologii, autoetnografia)
Dodatkowe materiały przygotowane przez lektorów.
Ostateczny wybór tekstów będzie zależny od zapotrzebowań danej grupy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: