Audiovisual Culture and Media in the United States (Kultura audiowizualna i media w Stanach Zjednoczonych) 4219-AW010-AM
THEORY
What is (Audio)visual Culture
Reading: Gillian Rose “Researching Visual Materials”
Visual Literacy: Medium and Composition
Reading: Gillian Rose “Compositional Analysis”
Never-ending Story: Remediations and Adaptations
Reading: Jay Bolter and Richard Grusin Remediation (excerpts)
Casuals and Fans: Media Audiences
Reading: Henry Jenkins “Interactive Audiences”
How We Became Digital: The Rise of Digital Culture
Reading: Lev Manovich “Database”
MAJOR MEDIA
Photography
Reading: Steven Edwards “Photography: The Apparatus and Its Image,” Joanna Cohan Scherer “Historical Photographs of North American Indians”
Advertisements and Commercials
Reading: Gillian Rose “Semiology”
Television
Reading: Jason Mittell Complex TV (excerpts)
Video Games
Reading: Scott Rettberg “Corporate Ideology in World of Warcraft”
Music Video
Reading: Carol Vernallis “Experiencing Music Video. Aesthetics and Cultural Context”
MINOR MEDIA
Short Forms & YouTube
Reading: Barbara Klinger “Beyond the Multiplex: Cinema, New Technologies, and the Home”
Film and Television Title Sequences
Reading: Annette Davison “Title Sequences for Contemporary Television Serials”
Selfies and Instagram
Reading: Rachel Syme “Selfie”
Visualizations, Infographics, and Memes
Reading: Limor Shifman Memes in Digital Culture (excerpts)
Transmedia and Paratexts
Reading: Jonathan Gray Show Sold Separately (excerpts)
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu tego kursu student:
1. WIEDZA
• posiada wiedzę dotyczącą historii kultury audiowizualnej w USA
• rozróżnia różne media i formy amerykańskiej kultury audiowizualnej
• jest świadomy różnic pomiędzy poszczególnymi mediami audiowizualnymi oraz różnymi metodami analitycznymi stosowanymi w ich analizie
2. UMIEJĘTNOŚCI
• umie prawidłowo posługiwać się narzędziami krytycznymi
• potrafi formułować krytyczne argumenty w stosunku do kultury audiowizualnej w USA
• potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do analizy poszczególnych przejawów współczesnej kultury audiowizualnej w USA
3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE
• jest świadomy różnic kulturowych między USA a Europą
• jest otwarty na nowe zjawiska i idee w zakresie kultury audiowizualnej w USA
• rozumie i docenia rolę audiowizualności w kulturze Stanów Zjednoczonych
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny w formie testu.
Oceny:
Powyżej 90% 5
85-89% 4+
80-84% 4
70-79% 3+
60-69% 3
Praktyki zawodowe
N/A
Literatura
Patrz wyżej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: