Audiovisual Culture and Media in the United States (Kultura audiowizualna i media w Stanach Zjednoczonych) 4219-AW010
Wykład dotyczyć będzie następujących zagadnień współczesnej kultury audiowizualnej w USA:
1. Definicja kultury audiowizualnej
2. Analiza kompozycyjna
3. Analiza treści
4. Semiologia
5. Analiza dyskursu
6. Fotografia
7. Telewizja
8. Badania publiczności
9. Internet
10. Kultura cyfrowa
11. Muzyka
12. Gry wideo
13. Adaptacje i remediacje
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu tego kursu student:
1. WIEDZA
• posiada wiedzę dotyczącą historii kultury audiowizualnej w USA
• rozróżnia różne media i formy amerykańskiej kultury audiowizualnej
• jest świadomy różnic pomiędzy poszczególnymi mediami audiowizualnymi oraz różnymi metodami analitycznymi stosowanymi w ich analizie
2. UMIEJĘTNOŚCI
• umie prawidłowo posługiwać się narzędziami krytycznymi
• potrafi formułować krytyczne argumenty w stosunku do kultury audiowizualnej w USA
• potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do analizy poszczególnych przejawów współczesnej kultury audiowizualnej w USA
3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE
• jest świadomy różnic kulturowych między USA a Europą
• jest otwarty na nowe zjawiska i idee w zakresie kultury audiowizualnej w USA
• rozumie i docenia rolę audiowizualności w kulturze Stanów Zjednoczonych
Kryteria oceniania
Studenci powinni czytać zalecone książki i artykuły, uczestniczyć w zajęciach, zdać egzamin.
Oceny:
Powyżej 90% 5
85-89% 4+
80-84% 4
70-79% 3+
60-69% 3
Literatura
Wybrana literatura krytyczna:
• James Elkins - How to Use Your Eyes (2000)
• Gillian Rose - Visual Methodologies. An Introduction to the Interpretation of Visual Materials (2001)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: