Praktyczne nauczanie języka angielskiego - Komunikacja ustna 3 4101-3SKUO
Kurs Komunikacji ustnej jest podzielony na dwa moduły A i B. Moduł pierwszy (A) rozwija umiejętności słuchania i mówienia, natomiast drugi - (B) ma na celu rozwijanie słownictwa i umiejętności poprawnego użycia języka angielskiego oraz wyćwiczenia bardziej złożonych struktur syntaktycznych.
Kurs Komunikacji Ustnej A ma na celu kształcenie ustawiczne przy użyciu różnorodnych materiałów wybranych przez nauczyciela oraz, w pewnych wypadkach, przez studentów. Materiały dają studentom szeroki dostęp do ćwiczeń w słuchaniu na poziomie zaawansowanym i wyższym oraz umożliwiają rozwijanie zasobów słownikowych studentów. Umiejętności studentów są oceniane w czterech kategoriach: wymowy, poprawności użycia języka angielskiego, słownictwa i płynności wypowiedzi. Jeśli chodzi o sprawności integrujące to kurs wprowadza i ćwiczy: wyrażenia spójnikowe w wypowiedziach ustnych, gramatykę, wypunktowywanie wypowiedzi, streszczanie news-ów i reagowanie na aktualne wydarzenia, przedstawianie argumentów, wyrażenia spójnikowe między zdaniami i poszczególnymi kwestiami.
Kurs ma również na celu doskonalenie i rozwijanie tych sprawności komunikacji ustnej w języku angielskim, które są przydatne w działalności akademickiej: sprawne przedstawianie krótkich prezentacji, stosowne i płynne wypowiadanie się w dyskusjach seminaryjnych, śledzenie i reagowanie na wypowiedzi innych uczestników dyskusji, ocenianie jakości własnej prezentacji i własnego udziału w dyskusji, ocenianie udziału innych uczestników z punktu widzenia poprawności i płynności użycia języka, wybieranie informacji z materiałów do słuchania, przedstawianie autentycznych materiałów językowych do nauki słuchania i mówienia dla celów akademickich.
Kurs Komunikacji Ustnej B organizuje pracę studentów w celu rozwijania i poprawy umiejętności w konkretnych dziedzinach słownikowych dostarczając studentom szerokiego wyboru materiałów, ćwicząc i aktywizując zasoby leksykalne poprzez różnorodne zadania i ćwiczenie sprawności, poprzez podnoszenie umiejętności korzystania z biblioteki, wyszukiwania i adaptacji autentycznych materiałów językowych do wykorzystania na zajęciach językowych, oraz podnoszenie stopnia opanowania języka poprzez testy w klasie i stawianie zindywidualizowanych zadań domowych.
Kurs przewiduje również pracę ze studentami nad rozszerzaniem ich zasobów leksykalnych w najbardziej potrzebnych dziedzinach i tematach.
Obydwa Kursy Komunikacji Ustnej (A + B) są zakończone Egzaminem Kompetencji w Języku Angielskim po roku drugim.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
K_W08
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych
K_W14
ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach, ze szczególnym uwzględnieniem krajów języka nauczanego
UMIEJĘTNOŚCI
K_U12
posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku angielskim dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
K_U18
ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie nauczania i wychowania, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów
K_U24
potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_K02
potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
K_K07
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
Kryteria oceniania
Studenci mają obowiązek regularnie uczęszczać na zajęcia jak i brać czynny udział we wszystkich przeprowadzanych ćwiczeniach.
Komunikacja A Prace przygotowywane przez studentów na zajęciach i w domu stanowią 50% oceny końcowej. Praca semestralna pisana pod koniec semestru stanowi pozostałe 50% oceny końcowej.
Należy uzyskać w sumie 70%.
Komunikacja B Semestralna ocena końcowa jest oceną łączną z trzech testów i jednej nagranej wypowiedzi ustnej, przy czym każda z nich stanowi 25% oceny końcowej.
Do zaliczenia wymagane jest 70% punktów.
Literatura
Black, V, McNorton, M., Maldrez, A. & Parker, S., Speaking Advanced, OUP, Oxford, 1992.
Briggs, D. & Dummet, P., Listening and Speaking Advanced, Heineman, Oxford, 1995.
Carter, R. & McCarthy, M., Exploring Spoken English, CUP, Cambridge, 1997.
Evans, V.& Scott, S., Listening and Speaking Skills for the CPE (1), Express Publishing, Swansea, 1998.
Gude, K., Advanced Listening and Speaking, CAE. OUP, Oxford, 1999.
Harmer, J. & Rossner, R., More Than Words, Longman, Harlow, 1991.
Jones, L., New Cambridge Advanced English, CUP, Cambridge, 1998.
Jones, L., Progress to Proficiency, CUP, Cambridge, 2002.
Laroy, E., Pronunciation. CUP, Cambridge, 1994.
Lynch, T. & Anderson, K., Study Speaking, CUP, Cambridge, 1992.
Porter Ladouse, G., Speaking Personally, CUP, Cambridge, 1983.
Preiss, S., Focus on Listening and Speaking Advanced, Longman, Harlow, 1998.
Ponsonby, M., How Now Brown Cow? A course in the pronunciation of English, Prentice Hall Europe ELT, New York, 1982.
Rignall, M & Furneaux, C., Speaking, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York, 1997.
Rudzka, B., Channell, J. & Putseys, Y., The Words You Need, Macmillan, Oxford, 1993.
Stanton, A. & Morris, S., CAE Practice Tests Plus (1+2), Pearson Education, Harlow, 2000.
Soars, J. & Soars, L., Headway Advanced, OUP, Oxford, 1989.
Tsui, A., English Conversation. OUP, Oxford, 2002.
Underhill, N., Testing Spoken Language, CUP, Cambridge, 1997.
Ur, P., Discussions that work, CUP, Cambridge, 1996.
Vince, M., Advanced Language Practice, Macmillan Heinemann, Oxford, 1994.
Wellman, G., The Heinemann English Wordbuilder, Macmillan Heinemann, Oxford, 1998.
CAE Practice tests of various sources.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: