Dydaktyka przedmiotowa - nowe technologie w nauczaniu 4101-3PDPNTWN
Program zajęć obejmuje następujące zagadnienia:
1. Nowe technologie - wprowadzenie: narzędzia, którymi będziemy się posługiwać i komunikować
2. Biografia cyfrowa - nasi uczniowie i my (cyfrowi tubylcy a cyfrowi imigranci); kim jest cyfrowy nauczyciel
3. Prawa własności w Internecie; licencje Creative Commons a wykorzystanie materiałów cyfrowych do celów edukacyjnych
4. Nauczanie elementów języka przy pomocy nowych technologii
- słownictwo
- gramatyka
- ortografia
- wymowa
5. Uczenie i ćwiczenie umiejętności językowych przy pomocy nowych technologii:
- mówienie
- słuchanie
- pisanie
- czytanie
- interakcja
- mediacja
6. Rola i zastosowania słowników i tłumaczy elektronicznych
7. Video-lekcje na żywo; narzędzia do wideo-konferencji i streamingu
8. Gamifikacja - używanie mechaniki gier do wspierania edukacji
9. Cyfrowe portfolio ucznia
10.Organizacja pracy zdalnej i zblendowane – systemy zarządzania procesem nauczania (LMS)
11.Testowanie i ocenianie postępów online
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
P6S_WK
podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz narzędzie cyfrowych wykorzystywanych w edukacji
Absolwent umie:
P6S_UW
wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów
samodzielnie planować i realizować oryginalne i innowacyjne projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i innych instytucji nauczających języków obcych
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania
Kurs jest zblendowany: 20h w sali i 30h online
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdobycie ponad 50% punktów za projekty terminowo umieszczane w portfolio studenta na platformie oraz za projekty i raporty z literatury przedmiotu prezentowane i omawiane podczas zajęć stacjonarnych.
Ocenie podlegają:
- raporty z przeczytanej literatury
- cyfrowe portfolio z zadaniami online (oryginalność, jakość, koncepcja, zgodność z założeniami)
50 – 59% - 3
60 – 69% - 3+
70 – 79% - 4
80 – 89% - 4+
90 – 98% - 5
99 – 100% - 5!
Literatura
B, Bodomo, Adams. Computer-Mediated Communication for Linguistics and Literacy: Technology and Natural Language Education: Technology and Natural Language Education. IGI Global, 2009.
Chapelle, Carol A. English Language Learning and Technology: Lectures on Applied Linguistics in the Age of Information and Communication Technology. John Benjamins Publishing, 2003.
Dudeney, Gavin, i Nicky Hockly. How to Teach English with Technology. Pearson/Longman, 2007.
Harasim, Linda. Learning Theory and Online Technologies. Taylor & Francis, 2017.
Huang, Ronghuai, i in. Educational Technology: A Primer for the 21st Century. Springer, 2019.
Iinuma, Mizuho. Learning and Teaching with Technology in the Knowledge Society: New Literacy, Collaboration and Digital Content. Springer, 2015.
McFarlane, Angela. Information Technology and Authentic Learning: Realising the Potential of Computers in the Primary Classroom. Routledge, 2003.
Mehlenbacher, Brad. Instruction and Technology: Designs for Everyday Learning. MIT Press, 2010.
Miller, Michelle D. Minds Online. Harvard University Press, 2014.
Reich, Justin. Best Ideas for Teaching with Technology: A Practical Guide for Teachers, by Teachers. M.E. Sharpe.
Shank, Patti. The Online Learning Idea Book: 95 Proven Ways to Enhance Technology-Based and Blended Learning. John Wiley & Sons, 2011.
Thomas, Michael. Deconstructing Digital Natives: Young People, Technology, and the New Literacies. Taylor & Francis, 2011.
Thomas, Michael, i Hayo Reinders. Task-Based Language Learning and Teaching with Technology. Bloomsbury Publishing, 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: